nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Tuesday, October 28, 2008


KOSONG...


aku pun tak tahu mcm mana nak gambarkan kekosongan yang ijah dan suami alami... termasuk jugak aku sekeluarga... aku masih bermalam di rumah ijah... mmg terasa kosong sekosongnya.... ijah masih lagi bersedih walupun kadangkala tersenyum gak tgk keletah anak2 aku... tp hanya sekejap... selepas itu kembali murung.... jauh saja pandangan ijah... aku pun kembali sebak... aku jugak tak kuat... aku jugak ttp menangis bila terkenangkan Arwah.... ijah selalu berulang kali memainkan video Arwah...sambil melihat air mata ijah terus laju mengalir membasahi pipi... sebak... ijah tido berselimutkan kain yang membalut Arwah... sembahyang bersujudkan kain yang juga membalut Arwah...

ruang tamu....tempat Arwah bermain...skrg hanya tinggal kenangan...



Malam Jumaat... dlm pukul 2.00 pg tetiba aku terdengar orng menangis... aku ingatkan ijah... rupanya Zubed yang menangis... selama ini zubed begitu kuat... susah melihat air matanya... ttp malam tu mmg zubed tak tahan sangat... zubed menangis sambil menyusun gambar Arwah yang baru dicuci.... aku pun terus menangis melihat zubed yang kuat selama ini menangis jugak akhirnya....



inilah baju Arwah pakai masa pagi kejadian..dan meninggal pun dengan masih memakai baju kurung ni...sampai skrg masih ada lagi bau Arwah...




Besok tu...zubed sekali lg menangis bila menyimpan barang2 Arwah ke dalam kotak...katil baby, walker, buai... dan semua barang2 Arwah... terisak2 ijah dan zubed menangis... aku terus masuk ke dalam bilik... tak tahan rasanya....


baju2 Arwah...

masa berlalu begitu pantas rasanya...hari ahad saja aku kuar g kenduri kawin kawan aku...di PD... tp itu pun dengan hati yg masih teringatkan ijah... aku tinggalkan anak aku ORKED bersama ijah dan zubed agar mereka tidak sunyi... tp hati aku ttp di sana... disebabkan aku pun tak makan sangat... bila sekali aku makan terus terasa angin...mual nak muntah...pening sumanya ada.... terasa mcm terus nak balik.... dalam perjalanan terus dpt panggilan dari ijah... tanya bila aku nak balik...bila aku tanya kenapa...ijah jawab saja je... aku tau ijah sunyi.... terus terasa nak je suruh peyut tekan minyak biar sampai cepat skit...


ijah masih melihat gambar2 Arwah..




ijah dirumah dia... apa saja...mesti dia akan sebut... kak era tau zulaikha suka ni,,zulaika suka buat tu, zulaikha suka mandi, zulaikha suka tengok cita ni, zulaikha suka sembur.... semuanya zulaikha... aku pun tak tahu nak ckp apa... asal apa yang dia ckp mesti pasal Arwah....




barang2 zulaikha...



Ya Allah tolonglah adik ku ini... aku sendiri tak kuat dalam perkara ini....




pagi tadi baru je aku call ijah... ijah cakap smlm mcm dia mimpi Arwah tp dia tak ingat... masa bangun terus terdengar azan subuh...dah air mata mmg dah mengalir masa dalam tido katanya... sedih aku dgr... ijah tanya zubed minta nak jaga Orked sampai diarang dpt anak... aku kena tanya peyut dulu... aku tau ijah dan zubed sunyi... aku bleh bagi buat sementara cuti sekolah nanti... bagi pengubat sunyi ijah dan zubed....



HARI INI GENAP 7 HARI ARWAH ZULAIKHA PERGI MENINGGALKAN KITA.... SEMOGA ARWAH TENANG DISANA... AMIN






nota : hari ni unit aku buat open house besar-besaran...tp aku ttp takbleh nak joint sepenuhnya... hati aku masih sedih...coz ramai yg bertanyakan aku kisah Arwah... aku lantas akan menangis bila bercerita... aku tak kuat....sebenarnya... hati aku akan menangis sendiri bila teringatkan Arwah...



No comments: