nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, November 3, 2008



KENAPA ???? & MENGAPA ?????




manusia ni kalau dah tak suka kan seseorang mcm mana pun ttp akan mencari kesalahan org itu.... aku just nak tulis pendek je untuk entry ni.. coz aku rasa benda ni tak penting buat aku... banyak lagi benda yang penting yang perlu aku pikir... cuma penjelasan saja yg nak aku bagi...




ada suara2 sumbang yg dibawa oleh angin sempoi-sempoi bahasa..... menanyakan atau mengatakan... "eh eh sempat lagi ye snap2 gambar Arwah... kata tengah bersedih, tp smpt juga terfikir nak mengambil gambar2 Arwah...sampaikan gambar arwah disembahyangkan pun diambilnya... sedih pe kebendanya...bleh terfikir nak snap bagai"...



itulah angin yg telah menerbangkan perkataan ke telingaku ini... tp aku just kata kepada angin itu, " takpelah ALLAH tu satu je..., hari ni mgkn hari aku, suatu hari nnt hari org itu pulak... mklumlah kitakan masing2 sudah berkeluarga, ada yg mempunyai anak, ada yg belum, ada yg bakal, so nnti kalau dah terkena kat batang hidung sendiri..baru kita akan sedar.."




dan mmg aku bersedih atas kehilangan Arwah...tp bukan plak aku nak bersedih sampai terguling2, sampai xbleh nak bangun kot... aku kena kuatkan semangat tuk ijah jd kuat... dan tujuan aku amik gambar Arwah masa dah meninggal coz untuk kenangan ijah nanti... aku rasa tak berdosa kan... gambar arwah masa disembahyangkan pun aku amik dari jauh dan aku zoomkan..aku pakai tipon aku je... bknnya aku bawa camera pun... ijah pun rasa lega coz ada gak gambar Arwah masa meninggal hari tu... cuma aku tak amik gambar masa arwah dikapankan... masa tu mmg nampak comel betul Arwah....cantik sgt... ijah pun ada tanyakan aku...knpa tak amikkan gambar masa Arwah dipakaikan kain sembahyang tu... tp tu la masa tu aku pun dah tak terfikir... kebetulan ramai org datang untuk sedekah surah YASSIN ke ARWAH..





oklah... terjawab sudah kepada org2 yg still busuk hati dgn aku... kalau rasa tak suka dgn cara aku menentrykan kisah Arwah ni... tak perlulah baca... aku tak paksa... aku rasa ramai lagi yg masih prihatin dan ikhlas....





adakah aku berdosa dan bersalah dengan hanya mengambil gambar ARWAH?????



No comments: