nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, November 7, 2008

TETIBA DI HARI JUMAAT....


dok tak dok...tetiba msg masuk lagi... aku ingatkan msg apa... tengok2 msg dari ijah lagi... hmmmm terfikir di hati aku..mgkn ijah nak melepaskan kesedihan dan kerinduan kat Arwah Zulaikha...


tetapi... tetiba bila aku baca msg itu.... berdezup dan menyirap jantung aku... mmg tak disangka2 bleh dihantarnya msg mcm ni...


sbnrnya.......ijah forwardkan msg yang dihantar oleh PENGASUH MERENG + TAK BERHATI PERUT (PMTP).... tu... korang nak tahu apa yang dihantarnya.....


"SALAM DIJA AKAK NAK TANYA X TAU LA SAMA ADA DIJA LUPA KE ATAU MMG X NAK BAYAR GAJI LAST JAGA ARWAH BABY. SELALU X PERNAH LAMBAT GINI. ADA MASA'ALAH KE?"

nah tu dia msg yang PMTP ni antar......itu yg dia tanya... ishh ishh beribu kali... mmg PMTP gilakan duit betul...

sebenarnya... ari tu masa ijah dan aku g amik barang Arwah mmg ijah dah bawa nak bagi duit tuk bulan itu... tp bila ja dah terpandang barang Arwah dan muka TMTP tu ijah terus terlupa... sampai ja rumah..baru teringat... dan aku jugak yg kata...jgn bagi lagi.. cuba kita tengok samada dia nak minta ke tak? tp.... rupa2nya TMTP ni minta.....


kematian Arwah masih belum terjawab...


Ijah dan kami sekeluarga mmg tak nak berhutang langsung ngan TMTP ni... takut kalau dia tak halalkan nanti...kesian kat Arwah pulak... dan ini ijah balas...
"BKN IKUT SUKA HATI. KENA BAYAR. SIAN ARWAH ZULAIKHA NANTI KALAU TINGGALKAN HUTANG UNTUK DIA. DAH LA AKAK DAH UNGKIT PASAL MAKANAN DIA HARI 2. DIJA TAK SANGGUP NAK DENGAR LAGI UNGKITAN AKAK. XPA KALI INI DIJA N SUAMI DITIMPA MUSIBAH, KAMI TERIMA"
so..lepas tu terus PMTP ni xjawab apa dah... eeeeee.....mmg kurang ajar...


so tadi ijah dah telefon aku... bagitau dia dah p beli AYAM, DAGING dan GAS.. dan nak bagi duit lebih yang mana ada 2,3 hari ijah balik terlewat skit... ijah dah tak nak dia ungkit apa2 lagi... kesian kat Arwah... dan ijah juga kata dia nak HARAMKAN PMTP tu pergi ke kubur Arwah... kalau dah jaga tak de dgn penuh rasa tanggungjawab... buat apa nak pegi melawat Arwah lagi...


kesian aku lihat ijah... nada suara antara sedih dan geram... udahlah sebab kematian Arwah pun masih belum diketahui... ini dah mengungkit semua yg dia buat... mmg dasar PEREMPUAN TAK BERHATI PERUT..


biarlah ALLAH swt yang tunjukkan balasannya nanti...


nota : tak sangka ada jugak manusia sebegini...

No comments: