nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, April 7, 2011

SAIKO KAH??? AKU ATAU KAMU ??!!!



sapa yg saiko???


cer cakap... sapa ? sapa ? sapa ?



hehe... al kisahnya.. kesaikoaan ini..adalah melibatkan.. aku dan mesin penimbang berat dan juga otak aku sendiri..


mana taknya... sebelum aku makan ubat kurus tu dan berdiet... berat aku adalah dlm 49kg ... so...bajet2 mau turun dlm 4-5kg...


so.. start ja aku minum ubat tu.. bermulalah.. kedietan aku... pepagi aku just amik nes 0 dan apa2 yg air yg O ja... cicah ngan sekut keping.. 4 keping.. tghari just amik sup2..or buah2han ja... mlm lagilah..mmg aku tak makan yg berat2.. just buah or biskut ja...



so.. badan pun mula dah rasa ringan2... sbb minum ubat tu..mmg akan membuang ... kecil mahupun besar.. heee...




jadinya.. smlm diri ini telah menggatal mahu menimbang berat... mau nengok turun ke tak... so.. timbanglah aku.. tp tetiba.... eh eh eh...biar betul... apasal jadi lagu ni... muskil muskil... bknya turun.. tp naik 50.7kg... haaaaaaaa...... APA???.. 50.7 kg... tak betul nih .....



tp ini bukan berat aku... amik dari pakcik google..kalau inilah berat aku..mau meraugggggg aku.... dah boleh jadi cam teddi bear plak..huhuhhh... tak sesuai tak sesuai ngan ketinggian aku yg tak berapi nak tinggi nih....



so... aku terus mengomel2 kat member2 yg makan ubat tu sama...


jadinya..... skrg nih..... sapa yg saiko??... aku kah??..yg terlalu saiko mau kurus.... atau penimbang berat itu yg saiko dan saja nak menyaiko kan aku... ataupun.. otak aku yg jgk nak menyaiko kan aku ... huhuhhhhhhh..



so.. tak puas hati lagi nih.. cari penimbang baru.. dan terus tersenyum lebarrrrrrr... sbb berat aku udah turun.. walaupun hanya 1kg...hehe..suka2... so skrg jadi 48kg...



dan yang paling penting baju kebaya yg aku yg tak muat sebelum ini... sbb sendat2.. udah boleh pakai.. sbb udah longgar2...hehee... maksudnya..kat pinggang n perut udah longgar....heheeeeee.. suka2...



jadi jawapannya... yang SAIKO adalah KAMU KAMU KAMU... penimbang ... bkn


aku... hehe... tetiba mau nyalahkan penimbang plak..padahal otak yg terlalu ala2 taksub mau kurus....hehee





cer cakap..sapa sapa sapa yang SAIKO nih... !!!!!!







nota AKU :... jadi keputusan adalah muktamat.... aku mesti teruskan makan ubat itu dan diet yang aku amalkan... dan skrg nih.. tiap2 malam berjaya buat sit-up lebih 10 kali kurang dri 20 kali..hehe.. jadilah...




2 comments:

eRiNsZ said...

aku mula bermtivasi utk diet.. hihihih mau down 2,3kg jer..

EraNaZeErA.. said...

to ERINSZ >

cayok cayok cayok... kuatkan semangat.. hehe.