nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Tuesday, August 14, 2012

TURN BALIK RAYA..


sekejapan ja kan.. minggu ni dah minggu last kita puasa... Ahad sudah mau raya....
pejam celik pejam celik... dah nak habis tahun 2012 dah..

so tahun ni giliran beraya di kampung aku Aloq Setaq.... yeayyyyy... suker2.. sapa yg tak suka kan...

tapi tapi.. aku setakat dah 10 tahun kahwin ni.. alhamdullillah..tak pernah lagi lah bergaduh sbb berebut nak balik kampung sapa time raya... sbb aku ngan peyut.. dah buat giliran yang mmg adil dan saksama gitu.. hehe..

contohnya.. tahun ni.. turn Raya Aidilfitri kat AS... jadinya... puasa semestinya kena balik berpuasa kat kampung peyut gak.. Terengganu.... dan Raya Haji plak akan beraya di kampung peyut kat terengganu...

macam tu plak.. kalau turn kampung peyut Raya Aidilfitri... so .. time bulan puasa kena balik kedah jugak tuk berbuka dan Raya Haji kat kampung aku... mcm tulah... setiap tahun.. giliran tetap giliran.... see... adil kan..kan kan....

dan setakat skrg nih.. alhamdullillah... keluarga aku dan keluarga mertua paham dan boleh terima.. ye la.. kalau nak balik 2 negeri.. jenuh wooo... dah lah kedah nak ke terengganu jauh... ongkos pun boleh tahan.... so... kita amik pendekatan yang menyenangkan semua pihak....

jadinya.. tak perlulah nak bergaduh2 bila time nak balik raya... yer dak... sbb kena ada kesefahaman dan tolak ansur dan juga yg penting jangan pentingkan diri sendiri... sbb bila kita dah kawin kena pikir perasaan pasangan kita jugak.. sbb masing2 punya keluarga... lainlah kalau kita kawin dengan anak yatim piatu.... bila dah ada sifat tolak ansur barulah aman...tak gaduh2..

ni tak.. asal nak raya ja.. mesti kat radio dok keluar topik bab laki bini gaduh sbb nak balik beraya... haisshhhhh la.... awatlah tak mau dok berbincang.. kekadang lelaki pun suka guna kuasa veto sebagai suami ja.. kekadang ada juga si isteri pun sama juga.. jadi... berbalik pada tolak ansur....

so.. meh ler kita sesama... bergumbira di Hari Raya.....



NOTA AKU... giliran ttp giliran.. barulah aman damai.... yer dak...



No comments: