nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Sunday, November 8, 2009




BILA DAH TAK FAHAM BAHASA..!!!!!!!!!!!!




tajuk aku... mmg agak geram.... skit... n kasar...

bukannya apa... geram dengan gelagat org yang tak paham bahasa...

kejadian jadi masa hari sabtu.. 7.11 baru ni...

masa konvo Orked...

yelah... tak dinafikan... semua parents teruja tengok anak2 buat persembahan...

dan teruja nak ambil gambar masa anak2 tengah perform....

tp... walaupun teruja... kenalah jugak pikir.... orang lain yg datang...

dengan tujuan yang sama... nak tengok anak2 mereka juga buat persembahan....

yang aku geram... MAK PAK yang suka datang depan... n BLOCKING
orang yang duduk kat belakang... dok bagi orang belakang tgk BONTOT dorang ja.

huhhhhhh mmg hampeh... gila...

pihak tadika dah buat pengumuman.... minta kerjasama MAK PAK yg tak paham BAHASA ni

jgn datang bahagian tengah depan... agar tak BLOCKING yang lain... tp

MAK PAK ni mmg dasar tak paham BAHASA n
PENTINGKAN diri sendiri...

still dtg depan ... n ambil gamba...

bagi aku... kalu dah ambil dua tiga keping tu BLAH jelah...

ni tak.. still dok berdiri kat tengah2 tu... kalu nak gak ambil gambar... gilah berdiri bahagian

tepi2 dewan... ishhhhh............. geram gila aku time tu...

rasanya.... 3 kali kak pihak tadika dok buat pengumuman benda yg sama...

n pihak tadika jugak dah ckp yg CD tuk majlis konvo ni akan diberikan n of course kena bayar la...



tp MAK PAK yg tak paham bahasa ni... (mungkin kedekut kot..) ttp
berdegil...

aku.... ambil pendekatan ... duduk n ambil gamba yg mana bleh je... selebihnya... tengoklah

BONTOT MAK PAK yg tak PAHAM BAHASA ni....

dan yang paling aku kesian... nenek sebelah aku... datang nak nengok cucu... tp tak kesampaian coz... di BLOCKING oleh MAK PAK yang tak PAHAM BAHASA ni... (udahlah nenek ni jln pun kena pimpin... ) ishhhh kesian aku nengok...


nenek ni siap bersungut kat aku.. katanya... baik tak datang... n nengok CD ja... kalu datang pun tak dapat lihat.... memang sadissss... la bila aku dengar....


kalau lah korang... apa rasa... GERAM tak.. p SOUND tak MAK PAK yang TAK
PAHAM BAHASA ni... ???????????






masa ni ORKED pun tengah buat persembahan... orked yg baju HIJAU tu... jadi katak... aku dpt tengok dari jauh je... frust sangat.... n GERAM giler










see... cuba lihat tiga orang POMPUAN yg tak PAHAM BAHASA...

bknya amik gambar pun.. tp just berdiri... nak tengok... memang PENTINGKAN DIRI

SENDIRI.... dan cuba lihat yg hujung yg dukong anak tu.. POMPUAN tu setiap kali

persembahan mesti lari ke depan bawa anak... coz nak tengok anak dia... INGAT anak DIA

sorang ja ka yg BUAT PERSEMBAHAN... hisshhhh MEMANG SELFJAWS.... sungguh....








taulah bawa kamera yg canggih2... ala2 jurukamera profesional... tp kenalah pikir orang lain

gak.... aku tak tahulah... dorang ni ...... aku duduk barisan ke 5 pun dah tak nampak...

cuba korang bayangkan orang yg duduk lagi belakang dari aku... dorang NAMPAK ke TAK ???





so kepada yang bakal anak2 akan buat persembahan nanti2... janganlah buat AKSI mcm ni...FIKIR2lah orang lain jugak... kalu mmg nak ambik guna kamera sendiri... carilah tempat yg tidak akan memBLOCKING orang lain... semua orang nak lihat ANAK MASING2 kan...









nota AKU: aku rasa MAK PAK yang TAK PAHAM BAHASA ni... semuanya educated punya orang.. dah keja besar2... kot... sbb kamera pun canggih2 belaka... tp sayang OTAK TAK DAK.......



9 comments:

pinkiss said...

aku senang je kalau orang² cenggini.. aku pikir je.. mak aku ngan mak dorang, tak sama.

EraNaZeErA.. said...

to kak PINKISS >

hehehehe... tul.. sbb tak samalah.. otak tak berfungi dengan sama...

Kak Lia said...

patut nye mak pak tu yg kena gi skolah tadika smule....hahahaha....

era..len taun..hang bwk getah grid (getah tempe)....kalo nampak buntut depa...hang lastik je...bukan depa tau pun...hahahhaa

EraNaZeErA.. said...

to MAMA>

aaa.. tul tu.. mesti dah lupa ajaran cikgu kan...

kang mau aku kena keja satu dewan plak... hehehe... tak pun len kali masa dorang bangun aku letak gam.. sure lepas tu dah takleh nak bangun kan... hahaha...keji

Ahkak Geli said...

mak mak gini konon anak dia bagus sangat...benci tau..dah dapat snap dua tiga pic, duduk la..kasi can orang lain...

ishh..malas la komeng bebanyak..emosi ai tau..emosi!!

EraNaZeErA.. said...

to MGELI >

aaa.. dorang ingat anak dorang je naik atas pentas tu.. org lain dtg tengok anak dorang ler... tu yg over dok diri kat depan tu.. huhuhhhh

Rosie Flowerie said...

kalo..sy sound je...sound perli la...

EraNaZeErA.. said...

to FLOWERIE >

rasa sampai tahap malas ari tu.. nak sound perli..coz masing2 dah besar n ada kepala otak gitu.. hehehe.. lagipun teacher dah buat announcement lagi.. tp still tak paham bahasa.. takut kang sound perli2.. jadi gaduh plak kan..

Leesa Liisa said...

beb, masa konvo anak i itu ari gitu gak...pelan2 i bangun pi ketuk bahu masing2...sakit hati siot!! dok depan sekali pun nan nampokkkkk...