nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, September 11, 2008




MOOD RAYA... & KUIH SAMPERIT ASLI...
turun temurun...


haha...br aku leh godek blog aku...coz smlm satu hari internet weng2... apasal aku letak tajuk tu kat atas... coz nyer tahun ni aku kembali dengan bisnes SAMPERIT ASLI aku... last year aku berehat jap... tp tahun ni continue blik... tp itu pun disaat akhir... ingatkan just nak wat tuk makan2 aku sefamily dan family di kampung je... tup tup... ada gak yg request nak tempah... pulak tu yg nak tu ibu ngandung... lg ler tak sampai ati...


pas2 bila dah ada angin2 dgr aku jual SAMPERIT ni so jd teramailah plak... so kedebuk kedabak dapatlah order dlm 1500 biji...fuh...byk gak.. kebanyakkan nyer bila 100....hmmm best2...


smlm aku dgn semangat wajanya telah memulakan misi aku... tp misi smlm aku buat tuk mak aku dulu... so aku wat dlm 3 adunan..dptlah dlm 500 biji....so mlm ni bermulalah aktiviti aku membuat BISKUT SAMPERIT ASLi....

sblm terlupa...kalu korang nak tau SAMPERIT ni mmg susah nak cari org jual..yg ada pun sumanya kalor kuning..coz diarang letak tepung kastad...aku tak.. asli punya... dah tu semua tepung digoreng dulu..bg ringan.. mmg..ringan kuih aku ni... bab kata org pecah dlm mulut...

so sesapa teringan nak rasa...silalah emelkan aku balik..yerk... MEH NENGOK BISKUT SAMPERIT AKU....

TIMA KASIH PADA CIK AWIEN aka AYONG DAN CIK TIPAH COZ SUDI MENGORDER SAMPERIT AKU NI...HEHEE...

wajib tunjukan bahan2..tu aku guna PLANTA tau..tak main guna majerin timbang...
so cheff...kenalah interprem gak...

mmg asli..tak guna mesin..pukul pakai kederat aku...
biskut samperit sebelum dibakar...

Taaaa DAAAAA... inilah hasilnya...BISKUT SAMPERIT....asli..turun temurun...


inilah biskut SAMPERIT asli aku...lalalala



SO KEPADA KEKAWANKU SEMUA...SESAPA YG RASA TERINGIN NAK MAKAN KUIH SAMPERIT ASLI.. ORDERLAH..DR SKRG..SEMENTARA KUOTA MASIH ADA...HEHEHE...
oppss..terlupa harganya... aku jual..cenni..
50 biji - RM16
100 biji - RM30...
so murahkan...apa lg yg ditunggu...

No comments: