nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, October 13, 2008



CeRiTa Di TERENGGANU...part.1



aku dan family gerak dari kajang dalam kul 9.00 mlm dan sampai kat kemaman lebih kurang kul 1.00 pg... tu pun berenti dua tiga tempat gak... kalu tak mgkn awal lagi kot... dah nama pun peyut bawa... mana bleh slow2... ye kan peyut... lg pun jalan mmg lengang giler... coz dah abis raya dah kan.... so dah sampai tu... kaedahnya... anak2 aku payah ler nak tido... coz masa dlm keta dua2 dah lena tak sedar diri... aku kejap2 je...takut kalu dah lena tu kang peyut berdezuppp lajunya...

tp bila dah sampai... tgk2 bapa mertua aku ckp dah masak la plak....hmmmm mau tak mau kena la makan... tgk lauk pun sedap....pecah rekod aku makan nasi tengah2 mlm buta... dah tu bila dah kenyang...mata plak daht terasa mengantuk... so jawabnya kang berat badan naik la jugak... tp apa nak buat...sekali sekali je... anak2 aku adik ipar aku jg...diarang tido dkt2 kul 3.00 pg gak... aku selamat beradu dah...hehee....


Hari Pertama kat Kemasik... takde g memana pun... lepak2 kat umah ja... sembang2 apa yg patut... sarapan pagi disediakan oleh BAPA MERTUAku... nasi lemak ngan ikan kukus+ikan bilis+telur rebus+sambal.... fuhhh sedap giler.... mkn tengahari plak... nasi putih+ikan panggang+sayur kulit buah rambai dicampur ngan petai dan kacang panjang... ni first time aku mkn... tp oklah...sedap.... (tp gamba tak amik coz bateri abis...charger plak tak bawak)


syasya ngan muqriz (anak abang ipar aku)..sama umur ngan orked..

orked ngan syasya...suka benar dpt naik buai...


abis makan ja...lepak2 lagi.. dlm kul 3.00 ptg MIL ngan FIL dan abang ipar aku sekuarga pegi ke pembukaan PASARAYA baru kat Kemasik (MESRA MALL...nanti aku story bab tu plak)... aku just dok kat umah ngan peyut ja... petang dlm kul 6.00 br aku kuar ngan peyut g Kemaman cari charger jap... tp ada kisah gumbira telah berlaku...itu tunggu lain entry....


mlm plak... lepak2 lgi... dan sekali lagi my FIL masak... kali ni lg best... ikan celup tepung...ngan nasi goreng... fuhhh sedap beb....wa cakap lu... tp biasaler gambo still xamik coz bateri baru dok cassss....


tp jom nengok gambo yg smpt amik skit..sebelum camera aku beradu...

laman umah mertua aku...

ruang tamu tuk tetamu..tiang tu peyut yg buat tau...ada bakat gak laki aku ni...


nun di dapur FIL aku tgh masak...mana anak menantu yerk???

hehe..ni dia..anak menantu dok nengok tv bersama Mak mertua...percaya tak???

sebenarnya kat umah FIL aku ni... mmg dia yg masak... coz bapak mertua aku masak sedap... suma org nak dia yg masak... FIL aku masak..ngemas2 org lain lah...aku?????

oklah...nnti continue cerita hari kedua plak....


No comments: