nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, November 21, 2008

KOMEN YG AKU TERIMA UNTUK KISAH ARWAH ZULAIKHA.....


terlebih dahulu ucapan takziah buat keluarga zulaikha......ape yang kite boley dapatkan dari peristiwa ini....kepada ibu-bapa yang bekerja yang menghantar anak mereka kpd pengasuh.......diharap kedua-dua belah pihak dpt bekerjasama dalam menangani masalah seperti ini di masa akan datang!!!!!!!! sy bukan nak memihak kt sape2 pown....contohnya, mengambil anak sewaktu balik dari keje 2 biarlah tepAT PADA WAKTUNYA!!!!!!!!JGN NAK LENGAH2 KAN PLAK!!!!!!!!!NNT klau trjadi ape2 kat anak nak salahkan pengasuh jew!!!!pengasuh pown penat gak.....dowg pown manusia n dowg pown taw gak rasa nak berehat...arap2.... kowg dapatlah bekerjasama ckit....klau dah jadi mcm niey janganlah nak salahkan pengasuh jew..kite jugak msti kaji ape yang kite dah buat...n lepas dah jadi macam niey kte jugak mesti bincang dengan pengasuh itu..... n jgn nak saman2 xtentu pasal, baek siasat dulu (x baek la wat mcm 2..kte manusia, sume ada wat silap).....mgkn salah kite n mungkin salah pengasuh jugak...... jadi.. kite mstilah bekerjasama antara satu sama lain!!!!!KEPADA ANDA YANG MENGHANTAR ANAK2 ANDA KEPADA PENGASUH DAN ANDA PULAK BERASA RAGU-RAGU TERHADAP PENGASUH ITU, LEBIH BAEK LA ANDA BERHENTI KERJA... DAN JAGALAH ANAK2 ANDA SENDIRI!!!!!!!!(PERINGATAN)..... saya nak mintak maap la klau ada pihak yang terasa hati dgn ape yg saya tulis ini...... ini sume untuk renungan kite bersama!!!!! SALAM......


yang buntu 11.06.08 - 9:46 pm #

INILAH KOMEN YG AKU TERIMA UNTUK KISAH ARWAH... AKU PUN BARU BACA TADI... ITU PUN MEMBER AKU YG KASI TAHU... MGKN AKU TAK PERASAN...

Tapi kepada YANG BUNTU ni... aku tak tahu awak ni lelaki ke perempuan... dan untuk pengetahuan awak.... silalah baca entry selanjutnya... dan untuk pengetahuan awak yg aku rasa cam bagus ni... ADIK AKU ibu kepada ARWAH, Ijah tak pernah amik Arwah lambat dari kerja... adik aku cikgu... selalunya pukul 2 atau 3 ptg dah pegi amik... tp itu pun dah ada perjanjian dengan Pengasuh Mereng tu... dan bayaran untuk jaga Arwah pun mcm org bayar sehari... RM250... dan untuk pengetahuan bila time cuti sekolah.... IJAH tak pernah potong... dan ini lah bilangan hari yang mana ijah telah hantar Arwah selama ini... Hanya bulan 7 sahaja yang penuh... bulan lain semuanya berbelas hari sahaja.... rasanya Ijah tak pernah berkira.... dan untuk pengetahuan KO... ijah bagi semua barang makan untuk Arwah, beras, carrot, ubi dan ikan tenggiri untuk dimakan oleh Arwah...tp Pengasuh Mereng tu yg nak tunjuk baik nak letak ayam dan daging... lepas tu mengungkit.... apa kejadahnya... bukannya Arwah yang umur 7 bulan padai makan ayam daging banyak2... dan mmg petang2 Pengasuh Mereng tu bekalkan bubur yang dimasak... tp tu pun Ijah yang minta.... coz dia nak rasa.... sbb sebelum ni Pengasuh Mereng tu suka letak garam bebanyak.... so KO apa tahu... aku pun tak semua aku cita kat Blog... coz aku tak nak org ingat kami sekeluarga asyik nak burukkan Pengasuh Mereng tu....

BLN 5 DIJA CUMA HANTAR 14HARI SAHAJA.
BLN 6, DIJA HANTAR 16 HARI SAHAJA,
BLN 7 PENUH 23 HARI.
BLN 8 16 HARI,
BLN 9 17 HARI,
BLN 10 12 HARI.

(SEMUA NI IJAH CATATKAN KAT BUKU DIA)...KALU KO RASA TAK PERCAYA JOM JUMPA AKU TUNJUKKAN BUKTINYA....

Aku rasa kau ni mungkin sedara terdekat dgn Pengasuh Mereng tu kot... kalu kau nak tahu... ijah dan kami mmg nak berjumpa face to face... nak selesaikan masalah yg jadi ni... tp Pengasuh Mereng tu yg tak nak jumpa.... mcm2 dalih yg dia bagi... dan kalu dia betul2 seorang yang berhati perut kenapa sanggup minta duit yg last dia jaga Arwah... sedangkan Arwah mati pun ditangan dia.... KO tak terfikir ke semua tu... kalu jadi kat diri KO apa yang KO rasa... dan kalau ko nak tahu... Arwah pernah jatuh kat rumah Pengasuh Mereng tu... first jatuh bila ijah tanya tak nak mengaku... biru kat dahi tu... bila kali kedua jatuh... baru nak mengaku.... so KO tengoklah dia jaga macam mana.....

dan kalu KO betul2 ikhlas nak komen kenapa tak nak tinggalkan nama dan URL KO... apasal takut kena hentam ke.... dan kalu KO tak suka KO jgn masuk blog aku dan Blog Arwah.... dan kalu KO mmg sedara PENGASUH MERENG TU... ko pesan kat dia.... kalu betul dia berani datang bersemuka cerita benda sebenar yg terjadi pada hari kejadian.... cerita kenapa arwah menangis kuat masa dia telefon ijah... cerita balik kenapa dia kata dia bagi makan tapi sampai doktor buat postmortem sebiji nasi dan susu pun takda kat dalam perut Arwah....

DAN UNTUK KESEKIAN KALINYA.... KAMI SEKELUARGA BUKAN MELENGAH2 KAN KES... TP DOKTOR YANG AMIK KES NI YANG ADA BERMACAM2 HAL...

DAN AKU NAK KO KALAU BERANI TAMPILKAN DIRI KO TU... KENAPA PULAK KO NAK KENA LETAKKAN yang buntu.... APA YANG KO BUNTUKAN... ANAK KO KE YANG MENINGGAL.... ATAU PENGASUH MERENG TU MAK KO KE... KALU PUN PENGASUH MERENG TU DAPAT LEPAS SEKARANG.... TP DI AKHIRAT KELAK... TUHAN AKAN BAGI BALASAN YANG SETIMPAL.....

HANYA ALLAH SWT YG TAHU APA YANG JADI...

AKU RASA KO MESTI TENGAH CAMNIKAN... KO KAN BUNTU....

SO KO TAK PAYAHLAH NAK JADI HERO KE APA KE.... KO TAK RASA APA YANG ADIK AKU RASA... ANAK DIA YANG SIHAT BOLEH PERGI BEGITU SAJA TANPA DIKETAHUI APA PUNCANYA...

SO KEPADA SESIAPA YG BACA BLOG AKU NI... DAN IKUTI KISAH ARWAH NI... KORANG RASA APA... GERAM KE TAK??????? AKU TAK KISAH KALU NAK KOMEN KE APA KE.... TP BIARLAH KENA PADA TEMPATNYA... TP APA2 PUN.... LANTAKLAH KO YANG BUNTU.... TUHAN TU SATU JA.... PASTI ADA BALASAN YANG AKAN KO TERIMA KELAK...



NOTA : gambar tu aku amik kat blog KAKpiah... tp kakpiah pun amik kat blog KM... so KM ampun....Kakpiah ampun gak... curi jap...

No comments: