nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, October 16, 2009



AKU NGAKU... MMG BETUL....






apakah relevannya tajuk ngan gambo si kenit syasya ni????????????


aku sendiri pun tak tahu kenapa... tp yg pasti....


aku just nak ngaku yg anak aku ni... memanglah amat lasak, buas, hyperaktif...

dan yang sekategori dengannya...


kekadang tu... aku mmg malu gak nak pegi umah orang... yelah kan... sesetengah

org bleh terima kebuasan budak2... sesetengah... tak leh terima.... mungkin yg dah ada anak akan paham... tp mungkin juga yg ada anak pun... mmg tak mau paham...coz mungkin anak dia tak lasak... (hmmmmm byklak mungkin aku ni...)


tp yg pasti... perangai budak kan lelain.... dan kekadang tu sejuk gak aku dengar...bila doktor ada kata..... bila budak yang lasak, buas or aktif .... lagi bagus pada budak yg dok dediam... sbb yg lasak... ni bila dia suka mencuba apa2.. maknanya otaknya tengah berfungsi... hmmmmmmmmmmm lega pulak bila dengar camtu...


nilah salah satu.. yang menampakkan kelasakan si syasya ni.. ada je benda baru yg dia buat....


syasya ni... mmg aku ngaku... very the lasak tahap GABAN.... kekadang mmg bleh ilang sabar.... gak... tp ... yelah .... itu ja yg mampu aku cakap...


sib baik... setakat ni.. member2 aku... very the paham....(tp tak taulah kalu terada yg mengata belakang kan... kan... kan...) tp bab kata org.... kalu kita asyik mengata anak org buas ke lasak... tak pandai jg anak ke.. tak der adap ke budak tu.. tp... tak mungkin satu hari nanti...

akan berbalik pada anak kita... tul tak?????????



dan apa yang pasti.... semua ibu bapa nak lihat anak mereka menjadi yg terbaik dimata orang dan sendiri....... kan kan...kan....


so.......... biarlah jangan terlalu...... memandang sinis kepada budak2 yang lasak....
dan soklan aku....
SALAHKAN BUDAK YG LASAK n AKTIF....??????????






nota AKU :.................. buat pertama kalinya... semalam... kuar makan kat luar... syasya amatlah baik sekali... tak langsung buas seperti selalu.... aku n peyut... dapat makan dengan tenangnya......... tp... dalam suka2 tu.. aku menjadi MUSYKIL kenapa syasya tak buas?????? heheh




6 comments:

mamarempit said...

same la ngn anak mama ....mulut dia...cam berteh goreng....
dia akan betanye soklan smpi 1 thp kite tk tau nk jwb ape....

kena le sedia dari segi pengetahuan....terutama bab² engineering...parahhhh

Alicia said...

hi babe,

sama le anak aku...lasak betoi..nak pi umah org pun segan...tak sume org paham kan...

Xyra said...

hah sama lah...skrg ni tak kira boy or girl same je melasakkan. anak saya memang tak payah cakap la..sampai baby sitter charged darah tinggi la...hehe

Elyn said...

sejak ada anak ni.... risau gak nk pi umah org. sebab anak kite jenis ala2 buas kang org tak paham marah kat kite plak....

sWeEtdARLinG said...

anak aku punya buas, sampai dia boleh cakap "nak main lompat"... so terus dia melompat, tak dapat atas katil, atas lantai pun tak apa, asalkan namanya melompat..

bayangkan kalo dapat katil, sofa...

EraNaZeErA.. said...

to ALL >

ya... budak2 yg tengah naik mmg lasak kan... tp tula.. kekadang ada yg paham... ada gak yg buat2 tak paham...

tp... yg pasti... kalu kita ada anak yg lasak.. kena redha ja.. n yg pasti.. anak kita ada perkembangan yg baik... tak gitu..