nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, February 25, 2010

SEMUA ORG NAK SEMPURNA KAN!!!!!

JONGANG KE JULING KE, SEMUA KUASA ALLAH SWT








berita harian, 25 februari 2010.


bila aku baca artikel ni... tentang luahan seorang bapa yang mempunyai anak yang jongang, katanya anaknya berasa malu kerana kawan2 mengejek2 dengan lagu HALIMAH JONGANG..
kesian kat budak tu.. ya lah... siapa yang nak bergigi jongang... semua orang tak nak kan???
tp itu semua kuasa ALLAH swt.


tp yang aku herannya... memang BODOH TOLOL si pengarah cerita ni, penulis lirik lagu ni... dan si penyanyi lagu ni...sampai hati dorang buat lirik lagu mempersendakan org jongang... kalu takat jalan cerita kira ok lah gak maksudnya jalan cerita yg menunjukan golongan2 ini pun boleh berjaya.... ni siap cipta lagu lagi... mmglah lagu tu kalu dengar mcm lawak2... pastu karektor dalam cerita ni... sah2 org jongang... cara pakaian pun mcm ala2 tak ok... bg menampakan lagi buruk... padahal org jongang pun bukanlah seburuk itu...


tp perlukah kita berlawak dengan mempersendakan rupa paras orang....
kesian budak2 yang jongang yg bersekolah... mesti selalu kena ejek... tambahan kalu budak tu perempuan... dan sah2 budak2 lelaki yg nakal2 akan menyanyi, mengejek2.... YA ALLAH mesti sedih, malu, budak yg bergigi jongang tu...


patutnya.... betul apa yg keluar dlm paper hari ini, STOP ja cerita tu.... udah2lah mempersendakan nasib golongan yg bergigi jongang ni... cuba letakan kalau anak2 kita or kita yang bergigi jongang.... mcm mana perasaan kita kalu org dok menyanyikan lagu ni.. mesti sedih, malu kan...?????????????????






nota AKU : manusia skrg sudah hilang rasa hormat dengan org, ada je cara nak menjatuhkan, memerli org.. ada yg memerli org dengan berselindung dibalik ayat2 yang baik2..... yang mana org akan nampak betul bagi pihak dia... tp salah pada pihak yang lain... dan yang paling sedih... ialah dengan cara ini... buat cerita atas kekurangan org lain........ hmmmmmmmmm

7 comments:

MY HEART said...

Kak Era,

Yer.. setuju sangat... harus distopkan cerita ini. Tertayangnya cerita ini menunjukkan mentality si pengarah dan kru2nya serta juga pemberi izin drama ini ditayangkan merupakan seorang yang bodoh. ini juga sebenarnya menunjukkan mereka telah meletakkan kepala otak mereka ke lutut.

EraNaZeErA.. said...

MY HEART >

ya... mmg dorang adalah BODOH... otak ada tapi tak berfungsi... sanggup menjatuhkan air muka org yg kekurangan ini.. sapa yg nak jongang... betul tak... semua org nak ada gigi cantik...

isshhhh.... mmg bodoh pengarah drama tu..

imanamani said...

tepat kata kata anda.. menambahkan rasa rendah diri teramat bagi orang yang punya kekurangan.... mungkin kurang dari paras rupa tapi pada mata NYA...kita ada lah sama...

Nor Anati said...

kak..orang jongng pun cantik... setiap anugerah allah ada kecantikan disebaliknya.. my fren.. jongan tp gigi dia sesuai dengan muak dia.. buat dia nmpk cantik bila senyum:)

EraNaZeErA.. said...

IMANAMANI >

ya mmg betul... kesian mesti malu bila kena ejek dgn lagu tu kan..

NOR ANATI >

ya betul tu.. setiap org ada kecantikan masing-masing.. cuma org kita suka sgt mengejek bila ada kekurangan... hitam, jongang, juling, tempang, capik... semuanya suka dijadikan bahan lawak... tp yg pasti... biarlah rupa kita kurang.. tp hati kita cantik.. tul tak???

sWeEtDaRLinG said...

asyik terlupa nak tengok...orang duk kata kelakar citer tuu
sweetdarling79.com'>http://sweetdarling79.com/">sweetdarling79.com

EraNaZeErA.. said...

SWEETDARLING >

kelakar mmg kelakar... tp mcm menjatuhkan aib org yg bergigi jongang... siap buat lagu lagi... tu yg takbleh tahan tu... baik ko tgk...