nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Tuesday, June 22, 2010

HA AMBIK KO!!..TP JGN SAMAN AKU UDAH LER..

 

sejak akhir2 ni kan… gula susah yg hamat… nak beli…

kalau boleh beli pun…

hanya 1 or 2 paket je bleh…tuk seorang…

rumah aku.. mmg tiap2 bulan… stok gula… selalunya..

dalam 10 paket… wajib ada…

 

tapi… dengan tak disangka2kan…

tup tup… smlm si peyut…

bawak balik….. bukan takat 2,3 paket..

 

DSC00591

 

 

tp… nah… terkezut aku…

 

 

 

cuak gak aku mana dia leh beli sampai byk cengitu…

katanya… dengan kedai yg selalu dia beli..

tp reger mahal skit dari biasa….

tak kisahlah..janji dorang sanggup jual… takat

lebih sepuluh dua puluh sen…kira ok la…

jgn.. smpi dua tiga hengget udah ler….

 

tp aku siap sound.. ka… toke kedai tu.. ada anak dara baik punya…

hehee… manalah nak tau kan… dah nama pun lelaki…

hehee… tp minta simpanglah ….. oppss.. terlari topik plak..

tp… rasanya… tak kena saman kot.. yerk.. sbb beli gula byk

cenggini…. takut… gak… kang kena saman… mana mau bayar…

aku bknya org kaya…… nak bayar saman segala… huhuhuhhhhh…

so… mulai hari ni.. leh ler tarik napas lega.. sbb taknyah nak

pening2 dok pikir pasal gula dah… hehehe…

nota AKU : bila hari2 hati n jiwa kita manis ja… so rezeki pun.. akan manis selalu… maksudnya.. rezeki dipermudahkan… tak gitu….

so bersihkan hati, lapangkan dada.. baru.. tak seterok…. :D

3 comments:

imanamani said...

punya banyak ko....gula... huish...terkezut....tu tahan berapa lama la tu...

kak wos said...

kalo kena saman, itu lah kegunaan duit dr Nuffnang tuh.. pahem? miauhaha!

EraNaZeErA.. said...

to IMANAMANI >

hehee... mau tahan 3 bulan kot..
stok smpi bulan puasa pun bleh gak.. skrg ni kan susah nak dpt...

to KAK WOS >

duit nuffnang aku.. ciput ja.. mana mampu nak tanggung kos loyer.. huhuhhh... maklumlah.. blog picisan... hehee