nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Sunday, August 8, 2010

2 HATI 2 JIWA 2 BANGSA…

 

hari ni… gi kenduri… anak bos peyut…

kat Taman Botani Putrajaya….

dan weeding kali ni… adalah.. weeding 2 keturunan yang berbeza…

pengantin lelaki adalah Melayu… dan pengantin perempuan adalah CINA…

bapak pengantin perempuan adalah bekas bos peyut masa kat dungun dulu…

tapi.. bos peyut ni.. walaupun dah bersara dan walaupun peyut dah tak keja

kat Dungun lagi… ttp dicarinya peyut tuk ajak datang kenduri anak dia..

dan… yang bestnya… walaupun Cina.. bahasa melayu adalah fasih skali…

terpegun kejap … anaknya… pun.. kalau yg tak tau.. mesti ingat melayu…

dan.. apa yang diceritakan oleh ibu Mabel ni… (pengantin perempuan) mereka

ni bercinta dah 14 tahun…. wowwwwwwww… lama tu…

hope berkekalan hingga hujung nyawa….

Photo0309

PENGANTIN BARU… TAJOL n MABEL..

2 HATI 2 JIWA 2 BANGSA…

Photo0308

pelamin yg very the simple tp cantik….

Photo0311

dak syasya…. (dak orked tak nak ikut sbb nak main komputer punya pasal…)

Photo0313

syasya yang melentok sakan dengan kereta pengantin…

Photo0312

syasya n peyut…

selain dari gula2 sebagai buah tangan… pihak pengantin berikan dua jenis

pokok ni.. ini adalah pokok betul2 tau.. bukan main2…

aku rasa.. ni adalah lain dari yg lain….

Photo0318

nota AKU : hati tengah geram dengan seorang minah yg berstatuskan J.. yg mana boleh memalukan wanita2 yang berstatuskan J…. mcm perumpamaan… kerana nila setitik rosak susu sebelanga…

2 comments:

mamarempit said...

uik..bestnye bunge....ternah elok2 tau...ksi rimbun....

MJ yg jd nila setitik tu la yg akan merosakkan pndgn org pd MJ yg lain....

EraNaZeErA.. said...

to MAMAREMPIT >

hehee.. takut... nnti mati gak pokok ni.. sbb tangan ni.. tak seni la mama...

setuju tu mama... kekadang... sbb 2 tiga ekor MJ yg perangai gedik2lah.. menyebabkan yg lain pun org pandang hina... sian kan..