nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, October 1, 2010

BERBALOI BALOIKAH?????????

sebenarnya... kejadian ni... dah lama jadi....
3 hari sebelum aku warded.... dah dok dalam draft lama dah...
tp disebabkan... badan tak berapa nak sihat... terus terlupa nak publish entry ni...heheee..... nampak sgt... otak dah tak berpungsi betul2 time2 sakit....


kebetulan... masa first day aku demam tu.. sebelum nak gi klinik... singgah jap makan...coz dari pagi sampai ke petang.. makan nasi bungkus ja.. sian plak kat anak2 aku....


so... mlm kebetulan peyut tak keja.... kasi zazzz je makan kat luar....
dan.. kebetulan yg mmg dah lama direquest oleh anak dara sulung aku tu....
nak makan kat RED WALK....


dah lama dah dak orked dok bersuara...
cuma belum berkesempatan... walaupun hanya 5 minit dari rumah aku ja...
sbb... RED WALK ni.. amatlah... ramai org yg datang tiap2 malam.....
parking penuh memanjang... sampai ke birai2 jalan...

so.... kebetulan.. masih mood cuti rayakan.. jadi.. taklah ramai benor manusia kat RED WALK tu.... so.. sonanglah nak parking...


menu aku sefamily malam tu... adalah.... ikan kerapu 3 rasa (eh ye ke.. cam dah lupa plak ikan apa..), sawi with garlic...ABC tuk budak dorang tu...


oklah... masakan kat situ... ikan dia sedap.... isi manis ja... tp yg aku nak cerita pasai apa aku letak berbaloi baloikah tu.. adalah.... sawi dia... reger yg diletakkan..tu...mcm hotel 5 bintang plak... tak taulah.. kalau org lain rasa ok.... tp bagi aku totap tak ok...
reger sawi yg dorang letak.... udahla biasa ja.. gorengnya.. bknya ada udang ke apa ke...



ikan 3 rasa... lupa kerapu ke apa...dah lama... tp mmg sedap dan berbaloi makan... regernya bagi aku oklah.. sbb ikan adalah besar... ni dalam 38hengget....


ha.... nilah rupa sawi yg aku rasa tak BERBALOI dengan regernya.... tuk sorang makan je... dorang letak 10 hengget ko..... mahal tak.???? bagi aku cam mahal ja.... entahlah korang....





tapi... rasanya... bolehlah... lepas ni makan lagi kat situ.. cuma tak moh order sayur sawi ni lah.... tak berbaloi... ikan takper.. heheee... sebenarnya.. aku tetiba teringin plak nak makan ikan 3 rasa tu... dah nengok gambar cam terliur plak....



peyut jom.... hari minggu kita p makan... heheee....












nota AKU :..... besok ada JAMUAN raya kawasan penduduk rumah aku.. buat depan taman.. ada 4 kemah.. meriah gilerrrrrrrrr..... jemputan VIP ADUN kawasan situ... hehee....


2 comments:

imanamani said...

jamuan raya....ye....selamat beramah mesra dengan jiran tetangga...

EraNaZeErA.. said...

to IMANAMANI>

tq tq tq... time2 mcm nilah.. baru leh berjumpa... sbb hari keja masing2 sibuk kan...