nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, November 4, 2010

BANJIR MAKIN BURUK DI ALOR SETAQ….

 

aduhhh.. risaunya kat mak ayah aku kat kampung..aloq setaq…

keadaan makin teruk…. yang buat aku paling risau… sbb depa tinggal berdua ja….

kakak aku ada.. tp dia pun dah terkandas kat Jitra… takleh nak kemana dah.. sbb air dah naik byk

bekalan air dah 2 hari terputus… pastu dengar kata.. bekalan lektrik pulak akan terputus… Ya ALLAH… risaunya kat mak ayah aku….

udahlah mak aku kurang sihat.. sakit lutut.. jalan pun dah tak kuat… kalau buat air naik terkejut2 tgh malam.. siannya…

hati.. tak senang duduk la ni.. mcm nak balik ja… tp biasalah org tua.. bila kita tipon tanya.. pastu ckp nak balik.. depa tak bagi.. kata ok lah… jangan risau…

agak2 kalau aku balik.. rasanya lepas tak… sbb dah kata byk jalan tak bleh lalu..

ni ada gambaq2 yg aku amik dari Fb kakak ipar adik aku… kawasan sekitar aloq setaq… kiranya dkt dah dengan rumah mak aku..

75039_1705746046915_1335950909_31806568_1985216_n

ni dkt2 ngan jalan ke menara aloq setaq… kira dah dkt sgt ngan nak ke rumah mak aku….

76698_1705744726882_1335950909_31806560_815824_n

ni plak kat kancut (ntah betui dak aku eja..) tp sapa org aloq setaq mesti tau kancut ni kat mana…

76887_1706032134067_1335950909_31807046_5819571_n

ni plak kat Stadium….

bila dah tgk gambaq2 ni.. pastu tgk blog member .. kawasan umah dia pun naik air teruk gak.. jadi bertambah risau aku dok pikir mak ayah aku.. hope dorang oklah…

rasanya… dalam selang sejam dua.. aku dok tipon tanya mak aku.. nak tau air naik ke dak…. hmmmmmmm..

 

nota AKU : jiwa jadi tak tenteram dah nih!!! plan nak p bercuti besok pun terus hilangg… mood mcm takda..tp kesian plak kat budak2 dah janji… aduhaiiii fening2

3 comments:

jesnita_ns said...

moga Allah pelihara keselamatan keluarga akk...

mokjadeandell said...

Baru habis basuh rumah kerana banjir masuk rumah.Semoga mak ayah Era selamat .Teruk banjir di perlis kali ini.

EraNaZeErA.. said...

to JES >

amin.. moga semuanya selamat

to MOKJADEANDELL >

oo.. dah surut yerk kat perlis.. moga selamat org perlis dan juga org kedah yg kena banjir.. mmg teruk banjir kali nih...