nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, November 1, 2010

DAH TERCABUT…

 

petang tadi…… masa amik dak Orked kat sekolah…. tgk dari kejauhan..

muka dak Orked adalah KELAT gileer…… dalam hati.. dok ingat… dia kena marah ngan cikgu ka… atau kena buli ka… tp rupa2nya…

gigi atas dah patah..satu.. so.. kiranya.. dah jadi rongaklah…

masa ckp kat aku.. air mata dah bergenang.. katanya.. malu…..

puas la… aku dok explain…. kata.. mmg gigi akan patah… sbb nak tumbuh gigi kekal…

tp dak gak nak dengar.. dok menangis..

dah dari elok2 aku ckp… terus.. dah jadi singa kelaparan…

ha… amik.. tak pasal2 kena piat telinga.. sebab dok menangis…

so.. dah sampai rumah.. diam jap.. sbb aku kasi gi taman…

pastu sambung drama lagi.. sbb si abah aka peyut.. dok panggil budak rongakkkk…

adoiyaaaahhhhh…. geram aku.. dah lah dak Orked ni manja…yg si peyut plak.. lagi dok mengusik… fening222…..

tp… susahlah.. dak Orked ni… manja sgt…. kekadang naik rimas aku… kekadang terfikir aku nak cari sapa2 yg pandai buat air penawar.. biar dia tak manja… boleh hilang sabar aku dibuatnya….

SAMSUNG

budak rongakkk.. hehehe  :D

oh.. ya….

keputusan.. exam akhir tahun, separuh dah dpt.. tinggal B.I, dan pendidikan seni ja yg belum dpt.. yg lain semua dah… keputusan mmg memberangsangkan… cuma… Sains dan Matematik.. agak menurun… sains 88, matematik 86.. BM dan AGAMA 98,97,96…

bila dibelek2.. sains… ada 3 soalan dak orked tak jawab.. bila tanya.. jawapanya… “kakak rasa kakak dah jawab” kenapa kosong plak??” so.. dah rugi kat situ…. math plak.. sama gak.. 2 soklan tak jawab… pastu salah eja nombor 3.. dak orked eja 3 jadi pokok…. hmmm.. tapi.. apa2pun.. aku ttp puas hati… walaupun.. aku rasa… dak orked bleh dpt markah yg tinggi… tp.. nak wat camna… hope.. dpatlah dak orked naik kelas 1-3 tahun depan…

marah peyut kat aku.. sbb aku dok bising kat kakak… sbb baru tahun satu katanya.. tak perlu nak tegas2…. hehee….

 

nota AKU :……. hehee… tengah menaip ni..dak orked dtg.. marah kenapa letak gambar dia takda gigi kat blog aku.. malu katanya.. heheeehe..

4 comments:

anakmuo said...

senyummmm....ngeeeeeeee

EraNaZeErA.. said...

to ANAKMUO >

senyummmmmmmmm... :D

EraNaZeErA.. said...

to ANAKMUO >

senyummmmmmmmm... :D

imanamani said...

memula..tahniah orked yang manis...

tapi bila baca yang ni..
pastu salah eja nombor 3.. dak orked eja 3 jadi pokok…

aunty ila terketawa..sebab teringat kat iman..dia pun penah salah eja...

iman lagi awal jadi budak rongak..kekekek.... bila nak senyum, ala ala tercover2 aje gigi dia kehekhekhek...

era..takyah la nak cari air penawar ke apa..its okay dia manja.. at least kita tau dia nak perhatian dari kita.. lama lama ..dia mesti ok punya..sweet je kan..nangis sebab gigi dah patah....

once again..tahniah orked..untuk markah yang bagus....