nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, November 29, 2010

HILANG lagi HANGINNNNN!!!!

 

fening2 sejuta kali… mau tak nya.. puas aku dok mencari2… angkat sana angkat sini… tonggang sana tongganng sini…nan jumpa gak…

sebenarnya.. IC aku udah kehilangan… huhuhhhh…. last aku guna last week.. masa masuk bodyshop… nak check membership idup ke tak lagi.. sbb kad udah ilang….

pastu aku rasa mmg aku dah masuk balik dlm purse…. tp hari nih.. tergerak hati mau check purse… nengok2… aduhhhhhhhhhh IC aku udah ilanggggggg….

sebab dah fedup… cari.. so amik keputusan….

buat report and IC baru jelah….

so… minta kat bos nak kuar awal skit… dan dlm kul 12.30 tengah hari terpacaklah aku kat JPN Kajang.. tp staff kat situ dah bagi aku Hangin satu badan…

ada ka patut.. staff tu tak kasi aku amik nombor… katanya… suh datang kul 2.00 ptg sbb pukul 1.00 dah tutup….

haloooooooo….. lagi setengah jam ok…. bukannya lama benor nak buat report… pastu bila aku tanya blik kenapa takbleh.. sbb lagi setengah jam… teragak2 nak jawab… tp ttp tak bagi aku amik nombor… siap tanya aku… PUAN KERJA KE TAK? aku jawab…saya pun makan gaji gak… mana bleh kuar sesukati mak pak saya ja… (tp idaklah aku sebut mak pak tu..hehehe)…

so.. disebabkan dia rasa cam bersalah kot.. dia kasi gak nombor… tp ditulis kat nombor tu… pukul 2.00 ptg… katanya… dtg kul 2.00 ptg terus ke kaunter…. hohhhhhhhhhhhhhh….. nasib baik ko kasi gak…  kalau tak aku masuk UTUSAN.hehe

so.. 5minit kul 2.00ptg aku dah terpacak sekali lagi.. tp sib baik aku dpt nombor awal… sbb org yang beratur kat kaunter nak report tu…. Ya ALLAH… ramai gila.. sampai keluar pejabat JPN tu.. huhhhh.. selamat aku…

so… masuk2 ja.. terus nombor aku dipanggil… dan…. Hangin aku telah bertukar menjadi…. cool.. sbb staff yang layan aku.. amatlah baik sekali.. dan senyum tak lepas…. so.. berbaloi2 gaklah.. kena datang 2 kali… dan kebetulan… ada skit masalah… tp staff tu dpt selesai dengan jayanya.. cewahhhhhhhhhh…. siap dia panggil bos dia datang dan explain bagai lagi… dua2 bagus…. tahniah…

tp… yang sodihnya… denda tetap kena denda… aku kena bayar RM110 sbb hilangkan IC… huhuhhhh…. melayang duit aku.. baru ingat mau beli sesuatu.. jawabnya sesuatu itu kena beli gaji bulan dpnlah….

sepatutnya IC aku siap dalam tempoh 2 minggu.. tp disebabkan masalah yg agak rumit… 6 bulan baru siap.. cuma dorang cuba percepatkan kata staff tu..so.. 3 minggu lagi kena call tanya..hope siaplah…..

nota AKU : ada hikmah juga IC aku hilang…… kalau tak.. tak selesailah masalah aku tuh….. sukerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr….. :D

No comments: