nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Wednesday, January 26, 2011

KUAR DARI KEPALA????

 

tadi.. masa dalam kereta…otw balik amik dak orked dari sekolah….

satu… soklan yang terpancul dari mulut dak orked… dan… buatkan aku tergelak2 dengar…. hehee…

soklan dak orked :

'”Umi.. darah haid kuar dari kepala kan?”..

terkejut aku dgr.. bila aku tanya.. kenapa dari kepala… jawab orked…

“kan ke haid (head) tu kepala.. jadi darah tu kuar kot kepala la kan”….

ahaha… rupanya.. sbb bila ustazah dia sebut haid bunyi mcm head.. so..diingat kuar kot kepala…. so.. aku terdiam sejenak..ewah… yo yo o..ja kan… dok pikir…jawapan yang paling sesuai nak bagi..

so.. lepas dah aku terang dengan jelas kat dia.. baru orked OOOOOO dengan panjangnya… kiranya pahamlah tu….

rupanya..hari ni.. topik yg ustazah orked ajar..bab haid.. pastu bab kematangan seorang lelaki… sbb dak orked siap ckp..

“UMI.. org lelaki tak dtg haid tau..tp dorang akan mimpi… pastu baru dorang matang… pastu.. tu sbb org perempuan matang dulu..sbb dia datang haid dulu….” tp org lelaki mimpi apa umi.. kakak nak tahu jugak.. ustazah tak ckp pun dorang mimpi apa… hahaha… lawaklah orked nih….

so…. mulai skrg aku kenalah bersedia dengan jawapan2 yang bernas sbb orked dah mula bertanyakan soklan2 cepu mas… hehe…

SAMSUNG

 

 

nota AKU : anak aku udah BESAR…. :D

2 comments:

tigrismalaya said...

time nie la kita kena jawab ngan berhemah dan benar..takot nanti jawapan kita korner2 sbb nak kaburi mereka, tapi elok jugak didedahkan supaya mereka tak konpius...

EraNaZeErA.. said...

to TIGRISMALAYA >

yup betul tu.. lebih baik kita explain benda yang betul dari malu2 nak explain..kang jadi kot lain..hehe.. so.. smlm dah explain yg benar2 dan jelas2 smpi orked paham... hee. :D