nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Sunday, May 8, 2011

MAU JADI RATU??? AKU MAU.. :D

 

UMI, UMI, ENGKAULAH RATU HATI KU..

BILA KU BERDUKA

ENGKAU HIBURKAN SELALU….

UMI, UMI, ENGKAULAH RATU HATIKU….

so.. aku tambahlah.. skit lagi.. lirik aku plak…

BILA AKU DEGIL… ENGKAU MARAHLAH AKU…

UMI, UMI… ENGKAULAH RATU HATIKU…

BILA KU LAPAR… ENGKAU MASAK KANLAH TUK AKU..

UMI, UMI.. ENGKAULAH RATU HATIKU…

BILA KU BELAJAR…

SILA TUNJUR AJARKU…

UMI, UMI… ENGKAULAH RATU HATIKU…

hahaa.. ok tak ok tak…???

sapa kata kita ibu2, umi2, mama2.. ni tak bleh jadi ratu… bleh pa….. jadi RATU…

sbb kitalah org yg paling dekat dengan anak2…. dan macam aku..mmg aku lebih banyak masa bersama dorang… kiranya.. kalau dak dorang tu..aku sebut nak p kursus yg lama2..terus siap2 nangis… pastu masa aku kursus hari tu.. berapa kali dorang dok tipon… mmg dorang xbleh kalau aku xda…

dan aku mmg seorang RATU di hati anak2 aku… sbb aku senantiasa ada..tuk bagi kasih sayang.. tuk marah2 kalau dorang buat salah…. hehee..

ya tak dinafikan aku..mmg garang… tp garang2 tuk kebaikan.. walaupun garang.. tetap aku sayangkan anak2 aku.. mmg depa dorang kekadang menguji kesabaran aku..

tambah2 syasya… kelasakan dan kebuasan dia mmg terlebih dri si kakak..

tp.. dah nama pun budak2 kan… tp tak semua yg paham…. tp sapa yang ada anak2 akan  paham…. yg tak mau paham..gasaklah.. sbb.. bak kata doktor biar budak tu.. aktif aka lasak..dari senyap.. takut yg senyap nih..ada sesuatu … yg lasak ni.. minda dorang sentiasa bekerja berfikir…. tp kalau dah over2 lasak..kenalah jaga2 jgk..

eh eh melalut sudah.. sbnrnya mau wish

SELAMAT HARI IBU

kepada semua2 ibu…

BERBANGGALAH BILA KITA MENJADI SEORANG IBU…. KERANA KITA ADALAH

RATU… DIHATI ANAK2 KITA…..

nilah.. buah hati pengarag jantung aku…

Nota AKU ;……. menjadi RATU dihati anak2 lagi penting dan berbaloi daripada menjadi ratu yg ntah apa2… dan belum tentu ikhlas title yg kita dpt tu… dri org2 sekeliling… kan kan.. betul tak? betul tak?

p/s: terima secara positif…

 

6 comments:

Love You Miss You said...

best kan jadi RATU pada anak-anak nie...

Semoga hidup kita diberkati ALLAH dan diberikan akal yang baik utk terus memimpin anak-anak menjadi yang terbaek dimata kita kelak...

Selamat Hari Ibu babe....

p/s: Garang takpe, atleast ko garang sbb ko jaga, depan mata ko 24/7....

EraNaZeErA.. said...

to KIN >

SELAMAT HARI IBU KIN..

ya ya mmg best..jadi RATU pada anak-anak nih.. tambah2 time kita masak bagi dorang makan... dan bila dorang makan smbil memuji2... perghhhhh rasa bangga n berbaloi2...hilang penat lelah...

ya..aku garang bertempat dan garang2 pun sbb sayang....

rosdiana said...

lawa-lawa anak dara hang era =_=.
idung terpatokk..

ada harapan depa jadi ratu dah besaq nanti.. tapi takmo la ratu kebaya ek? dosher tayang2 body.. kehkeh!

Selamat hari Umie weh!

EraNaZeErA.. said...

to ROSDIANA >

tima sih mama wos...
mana tumpah kuah kalau tak ke nasi.. dah umi idung terpatokk..anak mesti tempias gak..hehee...

anugerah ALLAH.. semua org lawa..ensem.. cam anak hang pun ensem.. leh berbesan nih..:p

insyaallah... biarlah jadi RATU yg diredoi.... amin....


selamat hari mama plak tuk hang...

sama2lah kita menjana anak2 ke arah..kebaikannnnn... amin....

imanamani said...

Happy Mothers Day to you too.....!!!!

EraNaZeErA.. said...

to IMANAMANI >

Thanks..faz.. :D