nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, September 12, 2011

SERKUP TOK TI.. MENGGOYAH IMAN WANITA BERTUDUNG..!!


setujuk ke tak?????


aku setujuk 100%





sejak menularnya.. serkup tok ti nih..

aku nengok... ramai wanita2 yang bertudung ayu sebelum ini dah mula goyah..
bknlah.. nak kata aku ni alim atau pun perfect..

tp bagi aku lah... kenapakah kita2 yang sudah bertudung elok.. maksudnya.. sempurna
tetiba bila dah ada trend dan fesyen ini..kita juga nak mengikut...

sbb... ini terjadi kat kawan aku sorang nih... (yg selalu sgt bercakap bab dosa pahala dalam blog... aurat dan kondem kak rosmah nampak jambul..kerajaan pula adalah jahil..sekali.. hahhhh apa dah jadi!!!)

kawan aku..nih.. boleh dikatakan... lebih baik dari aku..sbb dia mmg bertudung dari awal dan tak pernah bukak2.. dah.. tak macam aku.. bertudung dan pernah bukak erti kata tak bertudung...

kawan aku ni jugak.. selalu menasihati aku supaya kembali bertudung... kerana katanya.. wanita yang cantik di dunia ini adalah wanita yang bertudung...

tp.. alangkah terkejut kujatnya aku.. sbb... baru2 ni ternampak di FB beliau..dengan menggayakan SERKUP TOK TI ini.. sbb sebelum ini dia memakai tudung dengan selepang yang menutup dada... tetiba bila dah memakai serkup TOK TI sah2... nampak dada, nampak leher.. dan yang pasti.. terjojol remos ertikata rambut seCOET... kekonon.. mengikut FESYEN.. fesyenlah sangat...

hmmmmm... dengan sekelip mata ALLAH terbalikkan iman seseorang.. mungkin juga kekadang bila kita membuat kebaikan kita terlalu lupa dan ALPA dan mendabik dada... dengan riak dan angkuh mengatakan kitalah yang BETUL... tp.. lihatlah...

so.. bagi akulah... fesyen ARTIS ni.. kekadang boleh merosakkan IMAN kita...
dari baik jadi tak baik....entahlah semuanya terpulang pada diri sendiri... kan... masing2 punyai otak untuk berfikir...

boleh nilai mana yang baik mana yang buruk... cuma satu sahaja perlu di ingat.. jangan terlalu takbur bilamana kita melakukan sesuatu perkara yang baik... dan mengeji orang yang tidak sempurna.. kerana semuanya terletak padaNYA... dengan sekelip mata sahaja.. hati dan iman kita boleh berbalik sebaliknya...








kredit to pakcik google...


budak2 comellah kan.... kita yang dah bertudung elok..manis tetiba bukak jadi macam ni... tak cantiklah... walaupun nak berfesyen... fikir2kanlah...








nota AKU : mohon dikuatkan IMAN.... agar apa yang aku lakukan.. tidak dibalikkan sebaliknya...

5 comments:

wos said...

betul tu.
perkara2 mcm ni ckp kena berlapik.
Tuhan nak balikkan hati sekejap je boleh terjadi.Nauzubillah.

perkara yg baik kalau kita buat pun tak perlu di gembar gemburkan.
orang sekeliling boleh nampak dan pastinya Dia juga sentiasa memerhati.

cik gObu said...

huhuhu
apa2 pn boleh terjadi kan kak

takot

sW33tdARLiNG said...

eii takutnya nak bercakap besar. Adalah lebih elok kita hanya memohon pada Allah supaya Dia tetapkan iman kita daripada konon2nya nak menasihat tp sebenarnya nak eksen kitalah yang terbaik.

eh aku tak tahu ko cakap pasal sapa, tp tu jer aku nak cakap sbb aku pun baru bertudung, so aku takut sangat Allah terbalikkan iman aku.

Bg aku yg dtg dari tidak bertudung ni, tak perlulah kita nak sedarkan kawan2 supaya bertudung, bkn dorang takde kesedaran cuma mereka masih mencari kekuatan. tiba masanya insyaAllah, masing2 akan berubah. Tak perlu kita nak jadi hero

EraNaZeErA.. said...

to WOS >

betul3...

sekejap ja..apa pun bleh terjadi.. kalau kita buat baik tapi terlebih riak dan mencanang satu dunia pun.. tak elok sebenarnya.. biarlah amalan kita dinilai olehNYA...



to RAJA >


ya.. apa2 pun boleh terjadi..sbb kuasa bkn terletak di tangan kita....


to AMY >

sebenarnya.. kita sebagai kawan2 tak salah nasihat menasihati.. tp cara nasihat tu yg kena berlapik..sbb kita semua adalah manusia yg tak lari dari membuat salah.. cuma kekadang ada sesetengah mengondem dan memerli ikut sedap hati ja... tanpa berfikir yg apa2 pun boleh terjadi...

begitu juga bila kita buat benda baik..rasanya..biarlah org menilai kita sendiri dari kita mencanang2.... harap kita semua dikuatkan iman...amin...

Elyn Sani said...

meh la kite sesama amik pengajaran dr kisah ni...