nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Tuesday, November 29, 2011

MENTALITI MASIH TAK BERUBAH???

rasanya... rata rata... kat fb, twitter, blog dok ckp pasal bola... harimau malaya auwmmm katanya...

aku... terus terang ckp... mmg minat giler bola sepak ni.. tp bola dlm malaysia lah... kelab kelab ober the sea tak minat...n tak amik pot pun...


kalau tgk bola...aku lagi over dr peyut... smpaikan masa Malaysia lawan ngan Bahrain... aku kena sound ngan bapa aku tok mat haji... katanya... NAZEERA.. SLOW SLOW AURAT SUARA TU DOK MENJERIT JERIT... heheheee... terus terdiam sejenak.... peyut gelak ja sbb dia pun penah sound gak masa kat rumah hari tu... hehheee...


tp ni aku cuma rasa hairan...dengan mentaliti sesetengah penyokong bola kita ni... kalau menang fuhhhhhhhhhh kuar ayat ayat sanjung bagai nak rak...puji melambung... tp kalau dah KALAH... KUTUK berjuta juta.... dlm FB..terus ramai yg jadi hakim marahkan pemain...


apalah.... ingat dorang suka suka mau bagi kalah ka? ingat dorang tak penat ka dok keliling pandang dok kejar satu bola tu... cer la pikir skit... kalau nak marah pun... cuba bagi kata kata yg naik kan semangat... bukan yg hentammmmmmm kormooo ja..


lagi yg aku tak paham dan tak bleh terima... masa sukan sea baru ni... masa FAKRI jaringkan gol masa perlawanan separuh akhir yg melayakan MALAYSIA ke FINAL... berbakul bakul kat FB dok puji dia.... tp masa final dia tak dpt jaringkan GOL masa sepakan penalti...berbakul bakul dia kena hentam... dan yg paling sedih aku tengok... ramai kekawan FB aku baik lelaki dan perempuan dok mengina si fakri dengan tukar ejaan nama dari fakri ke ejaan LUCAH....


pelik aku tgk.. kesian kat mak bapak dia,.. bg nama anak yg ada maksud yg baik... suka suka hati korang ja nak tukar nama yg maksud lain... cuba kalau org tukar nama korang ka,,adik beradik korang ka...mak bapak korang sendiri... apa rasa... marah, sedih, geram...


mcm tulah si fakri tu... kesian dia,,, penat dia dok main... mgkn nasib tidak menyebelahi dia... macam badrul ketua pasukan tu gak... cer masa tendangan penalti tu bola tu penjaga gol indon tak lepas bola..mesti tak gol kan... mesti kena kutuk.. kan.. kiranya bola dia tu pun mmg dah nasib dan mmg dah ditulis...mlm ni bola tendangan dia ttp akan gol jgk... so... kenapa perlu kita MENGUTUK nama org sebegitu sekali...


ni aku pinjam kata kata dari FB ULTRAS MALAYA..KELAB PENYOKONG BOLA SEPAK HARIMAU MALAYA...


"IF YOU'RE ASHAMED TO STAND BY YOUR COLOURS, YOU BETTER SEEK FOR ANOTHER FLAG"


aku puji dorang ni... wlpn malaysia kalah ngan bahrain.. dorang still bagi sokongan padu.... mcm nilah semangat kesukanan yg perlu... dan barulah sukan boleh maju...


so... lepas ni silalah ubah mentaliti pemikiran kita... jgn hanya sanjung bila harumkan nama negara...tp kena bagi semangat bila kita hadapi kekalahan..








NOTA AKU : hairan sungguh la haih.... cer hangpa semus pi main... tgk penat tak...








Sent from Samsung tablet

No comments: