nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, December 5, 2011

TERBANG MELAYANG....


last week... 2 disember smpi 6 disember besok....patutnya aku sefamily terbang berholiday ke JARKATA BANDUNG,... tiket semua dah booking n bayar... dlm tujuh ratus gitu tuk empat org....

tp tp  akhirnya terbang gitu saja duit tiket tu.. sbbnya... aku tak berani mau minta cuti..segan pun ya jugak...

bkn apa.. bos aku mmg baik.. tp disebabkan aku baru pindah tempat baru nih... jadinya mg segan... ditambah pulak aku baru ja cuti lama sebelum tu... masa mak ayah aku balik dr Mekah... so lagikah bertambah segan.... kalau aku kerja kat tmpt lama oklah lagi... tp disebabkan bos aku ni agak besar.. jdnya tak terkeluar dr mulut mau minta cuti... huhuhhhh

ya lah ramai yg ckp... ala PA ja pun... tp sbb kita pa lah kita kena jaga... sbb kita org kanan bos... bos pun akan nilai kita jgk... kalau asyik cuti ja... lama lama kepercayaan bos pun akan hilang lunturrrrrrrrrr terus.... so... aku amik n buat keputusan... takpalah... bkn rezeki.... next yearlah...

jadinya... bg tidak menghampakan anak anak aku.... plan bulan ni mau bawa dorang bercuti gak.... bonus masuk sebulan dulu... kira oklah skit.... bleh enjoy....



NOTA AKU.... selagi kita bergelar PEKERJA.... buatlah cara pekerja... sebaik mana pun bos kita... dia ttp bos.. kita ttp kuli... so buatlah kerja dengan jayanya,,, jgn amik kesempatan atas kebaikan bos.. sbb bos pun manusia... ada kebaikan dan kelemahan..dan juga KESABARAN.....











Sent from Samsung tablet

No comments: