nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, May 11, 2012

PANDAI!!!!!!!!!!!!!


Alhamdullillah..... Dalam 5 bulan dak syasya masuk sekolah... Dia dah pandai menulis..wlpn tulisan agak kelaut skit... Tp kira oklah kan... 

Pastu kalau tulisan ABC mesti huruf S terbalik lagi... Tp xpa masih boleh diajar...
Dak syasya ni dr kecik mmg pelat dan kurang minat belajar kalau dibandingkan dengan kakak dia... Sbb orked 4 tahun dah pandai baca... Tp syasya masih belum.. Nak kata aku tak ajar aku ajar...mcm mana kakak dia mcm tu la aku ajar syasya... Tp masih lagi tak ok..
Mula mula aku takut gak.. Tp bak kata Teacher syasya... SETIAP ANAK ADA KEISTIMEWAANNYA... Jgn putus asa...kita hanya mampu berusaha dan berdoa..selebihnya ALLAH yg tentukan... Siapa yg xnak anak pandai dan sempurna kan... Semua org mengharapkan yg terbaik utk anak anak...

Dak syasya ni jugak kurang minat nak baca buku.. Tp bab pomen barang..serah kat dia.. Laju ja.. Tu yg mula2...tu mcm takut tu.. 

Pandai,cerdik,kurang cerdik, jodoh maut semuanya di tangan ALLAH.... Siapa kita nak menghina kekurangan yg ada pada org lain terutamanya anak anak...
ALLAH nak bagi dan nak tarik sekelip mata ja,, dan kadang2 kita tgk anak kita mcm susah nak terima apa kita ajar.. Jgn putus asa.. Dan kalau anak kita kecik2 dah nampak kebijaksanaan pulak..jgn dok nak riak dan bangga sgt smpi nak perlekehkan anak yg OKU... Sbb kita tak tau apa akan jadi di masa akan dtg.. 

Kalau anak kita pandai bersyukur dan kalau anak org lain OKU.. Kita doakan yg baik jugak.. Jgn nak aibkan.. Ibu bapa dan anak mana yg nak minta jd OKU... Ye dak..

So skrg ni aku cuba yg terbaik utk dak syasya.. Dan dah berjanji kat diri ni tak mau banding2 lagi ngan kakak dia.. Insyaallah aku yakin syasya dpt belajar dan terima dengan baik... Amin....


NOTA AKU : SEMPURNA KURANG SEMPURNA SEMUANYA ALLAH YG TENTUKAN... BERSYUKUR ATAS APA YG KITA ADA...




Sent from Samsung tablet

5 comments:

Annie Han Yeon Rin said...

Allah tu maha kuasa kak Era. Saya sangat bersetuju dengan ayat akak, kalau Allah nak beri atau nak tarik sekelip mata saja...

Soal anak-anak jangan dibuat gurauan, anak OKU, anak Istimewa ada kelebihannya. Kalau sekarang kita riak hanya kerana anak kita bukan OKU, tidak mustahil esok lusa Allah tarik balik apa yang kita riakkan.

Doa yang terbaik. *sebak*

EraNaZeErA.. said...

avelin...

Betul tu... Kita hanya perlu bersyukur dengan apa yg kita ada... Dan jgn sesekali jadinya kekurangan org lain sebagai satu benda yg perlu dicanang seantero...

Kita tak tau apa akan jadi masa akan dtg,. Mana ta anak yg OKU yg akan berjaya dan boleh bela mak bapak dia..dan anak yg sempurna belum tentu berjaya dan boleh jaga mak bapa dia...

Sabar yer... Berusahalah demi anak anak kita...

Kawin cerai oku tak oku semuanya kuasa ALLAH

cik gObu said...

huhuhu

anak OKU ni lah kdg2 yg akan memberikan kebahagiaan

mana tahu dalam pada OKU dia ada bakat yg kita orang yg sempurna pn takde

EraNaZeErA.. said...

raja...

Betul betul... Sbb semuanya bkn ditangan kita.. Kita hanya mampu berusaha dan berdoa dan selebihnya kuasa ALLAH...

Siapa kita kan

Ezad said...

pupuk la bakat dia...
nak jadi engineer tu