nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Wednesday, October 17, 2012

MR. MAMA


Alhamdullillah.. Untuk pertama kalinya dan sekian kalinya.. En peyut berjaya menjadi Mr. Mama kepada dua anak..

Alkisahnya last week masa aku kena kursus kat Langkawi time sekolah.. Kalau time cuti bleh la jgk pos umah adik aku.. Mula2 mak aku mmg nak dtg tp tetiba ayah aku kurang sihat.. Kaki kanannya tiba2 bengkak.. Smpi hari nih belum baik.. Sbb ayah aku adalah sgt degil..suruh pegi hospital swasta xnak..membazir katanya... Bila dah pegi hospital kerajaan biasalah..prosuder yg sgt lamaaaa..

Ok berbalik jadi mr.mama.. So kata putus..en peyut nak jaga sendiri anak.. Wlpn mak mengasuh dah offer nak.jaga... Jadinya.. Hari sabtu..aku dah iron baju sekolah dak orked dan dak syasya sesiap tuk isnin smpi rabu. Baju dak syasya tuk taska sebelah petang pun aku dah sesiapkan masuk dlm plastik siap tagging Hari lagi.. So kiranya peyut just masuk dlm beg sekolah dak syasya ja...

Tp memandangkan en peyut kerjanya opis hour..tp tidaklah pukul 5pm dah bleh blk.. Memalam confirm kerja..ada shutdown. So.. Petang lepas amik anak dari sekolah.. Balik rumah dulu..dak orked siapkab kerja sekolah dulu.. Dlm kul 10pm en peyut angkut depa dua ikut pegi keja.. So kiranya depa tidoq dlm kereta..siap berselimut bagai... 

Bila tgk gambaq en peyut hantaq..sebak rasa hati.. Tapi xpalah nak buat mcm mana.. Jiran sebelah pun mmg suh tinggai budak dorang tu..tp xpalah dah abahnya sanggup.. Alhamdullillah..

Dak orked pulak..tak sangka time aku xda.. Rajin.. Basuh pinggan..tahan air masak letak dlm peti sejuk.. Cuma kat hall ja dia xsapu sampah.. Boleh pun.. Kalau aku ada.. Malas benauuu dak orked tu..

So.. Lepas ni nak pergi.kursus pun kira oklah kan.. MR. MAMA dah ada... Hehee



Nota AKU .... usaha tangga kejayaan.. Tak cuba tak tahu



Sent from Samsung Mobile

2 comments:

cik gObu said...

saje je orked tu kak time mak nyer adalah dia nk manja2

tak nak tunjuk rajin sgt

heheheh

EraNaZeErA.. said...

Raja..

kan.. saja tu.. tp bila akak balik ja.. dah jadi malas.. makan pun malas nak basuh.. kena suruh...

padahal akak ni dah mcm singa kelaparan kat rumah.. hehee