nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, November 16, 2012

DULU TIADA KINI ADA !!!!!!


kiranya... dah genap 3 tahun aku dok rumah ni dan genap 5 tahun umur dak syasya...
barulah aku dapat merasa nak ada bunga dan pasu bunga dalam rumah.. hehee..

bkn apa.. dulu mmg aku teringin tp kena simpan keteringinan tu sbb dulu masa dak syasya kecik... dia adalah sangat lasak dan hyperaktif... bunga2 mmg tak bleh ada... sbb jawabnya... dlm seminggu ja boleh bertahan.. lepas tu... nan hadoooo..tinggal pasu ja...

so... bila dia dah sekolah... dah cerdik dan dah paham apa yg tak boleh apa yg boleh dibuat... so... barulah...lapang dada aku mau letak bunga2an dan pasu2an... dalam rumah...hehe...barulah berseri skit nampak rumah...tak gitu...

so... time cuti deepavali tu... wlpn hujan... redah gak satu family..gi Nilai 3... aku mmg dah target nak beli bunga yg siap digubah dalam pasu... sbb aku ni mmg hancusss bab2 nak gubah menggubah nih... hehee

so.. masuk keluar 2,3 kedai.. barulah dpt yg berkenan di hati.... hehe...

so.. aku sambar... 2 jenis bunga dan pasu.... dan 2 ketul meja nak letak bunga2an itu.. hehe.e..


sib baik kami anak beranak saiz yg comel2... so mmg muatlah sumbat barang yg dibeli... time balik syasya ngan kakak dok depan.. aku dok belakang... sbb nak pegang bunga dengan meja.. satu lagi meja berjaya sumbat dalam bonet... untung myvi besar gak ruangnya... hehee


so.. meja bulat dan bunga yg dah digubah ni..aku letak kat penjuru tangga...ngam2 masuk ngan kerusi tu.. heheeee... bunga siap gubah tu lepas less dpt rm340...meja dpt rm120...


satu lagi set.. aku letak kat penjuru set sofa...tmpt tetamu.... tp aku rasa mcm kurang sesuai meja tu.. sbb set sofa aku..ala2 moden.. tp meja tu kayu.. aku mau cari yg moden tp enggak jumpa.. so smbar yg ni dulu...
set bunga tu lepas less dpt rm250.. meja tu dpt rm100 ja...


so.. skrg ni.. hati ada berbunga riang skit.. sbb suka sgt tgk rumah bila dah ada bunga...hehee..wlpn..en peyut kata dan asyik dok tanya aku tak membazir ka.. tp bkn selalu kan.. rasanya.. mau 5 tahun baru aku akan tukar bunga lain kot.. hehee.. tu pun kalau iman aku kental... hehee... :)

mungkin sapa yg pandai gubah... lagi untung..sbb beli bunga dan pasu....mgkn reger lagi murah.. tp main dengan aku yg tangan tak pandai langsung nih... sambar yg siap jalah... hehee..

so... next... plan tu rumah sedang menanti... insyaallah.... 


NOTA AKU :.... buat selagi termampu...





No comments: