nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, May 6, 2013

SUDAH2 LA.. TERIMA DAN UBAH

Demam PRU 13 lum habis.. wlpn keputusan dah tahu...

Yg menang dah menang dan kena teruskan perjuangan dan tadbir negara dengan bijak dan hapuskan semua yg negatif...

Yg kalah terimalah kenyataan dan perbaiki juga kelemahan yg ada..
Masing2 punya kelemahan.. tiada yg sempurna.. jgn hanya nak menunding jari bila kalah.. 

Ramai yg kalut dan update status.. LEPAS NI ROSMAH BOLEHLAH BOROS LAGI.. satu ja.. ingat dia tak da duit sendiri ker.. kita tau ka.. yg pemimpin PR tak boros... tu ja..

Kata lagi.. BN tak amalkan hidup cara ISLAM.. BN byk buat konsert la.. apa la... Kpop.. Gangnam la.. jom heboh la..so kalau dah BN buat konsert.. kita yg Islam dah tau mmg tak bleh tgk.. sapa suruh kita p tgk.. tak payahlah... biaqlah yg bkn islam p tgk... kita p la dengaq ceramah agama... ada ja landasan utk itu..

Masalahnya.. kita pun sama suka.. pong pang pong.. nak hidup cara ISLAM.. tp kita ubah dak cara kita .. kalau dah pemimpin salah.. jgn kita ikut cara dia.. kita cari landasab yg betul.. ni kita kalut rosmah xpakai tudung.. kita yg pakai tudung betul dah ka cara kita.. pakai tudung tp cara pakaian kita.. sendiri boleh nilai... aku pun tak sempurna luar dalam.. tp kalau dah benda yg salah kerajaan buat.. jgnlah ikut.. 

Aku seumur hidup.. lum pernah jejak jom heboh ka.. apa apa konsert pun.. sbb dah tau benda tu tak baik.. so xyahla pegi.. yer dak.. senang ja.. bkn susah pun.. bkm nak kata baik.. tp kita bleh pikirkan.. kalau benda yg kerajaan buat yg tak baik.. jgn ikut.. kan tak gitu..  

Kelantan pun dah lama cara pentadbiran Islam.. tp adakah rakyat kelantan semua ikut cara hidup Islam.. kita boleh nilaikan.. so.. sama2lah kita berubah ke arah kebaikan... yg elok kita ikut.. yg tak elok tak payah ikut.. simple...

Dan.. smlm telah berlaku tsunami pengundi cina.. cina bersatu padu.. melayu bergaduh.. melayu bg undi utk dap dan pkr cina.. tp mereka.. sendiri tgk... 

So.. marilah kita teruskan hidup ini dengan hati yg bersih.. dan bersihkanlah hidup kita dulu sebelum kalut nak suruh org lain bersih diri dia...


Jgn kita bermusuhan.. sbb aku dah byk kena removed sbb berlainan pahaman politik. Tp ada aku kisah.. siapa yg matang.. dia pandai nilai.. bye.. 


Sent from Samsung Galaxy SIII

1 comment:

Adzril Maizan Sejahtera said...

seriusly well said! like like like! Salute!