nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, September 22, 2008

ORKED PUNYA CITER..SIRI 2...
ni kejadian ari Sabtu baru ni... masa ni aku mmg tengah tekun gila babas punya dok buat biskut samperit... si Orked ada sebelah dok nengok... tp jauh pada meja skit.. aku letak suma kerusi tepi dinding...tak nak bg dua org ni dok dkt2 sgt... tp alhamdullilah... tak kacau pun anak2 aku.... lega rasanya...


berbalik pada cite ORKED... gini storynya...


ORKED : "umie kita ada ckp kat teacher kita yang umie buat biskut bunga (samperit) tau..


Aku : " Oooooo....Orked ckp camna dgn teacher? aku tanya plak


ORKED : "Orked kata...'teacher umie kita ada buat biskut bunga...umie jual kat kawan ofis umie". byk tau umie buat...


Aku : "pastu teacher cakap apa?


ORKEd : teacher kata umie pandai. pastu kiter kata "nnti bila umie dah siap buat yg kawan umie punya..baru umie kasi kat teacher pulak..


Aku : tercengang kejap. aku tanya Orked. Bila pulak umie kata camtu..??


ORKED : mmglah umie tak kata camtu. tp kita nak kasi kat teacher jugak. bolehlah umie. (orked dok pujuk aku)


Aku : kesian plak tengok muka dia. so aku cakap " Oklah.. ari isnin ni Orked bawa utk Teacher LILY yerk (cikgu kelas dia).


ORKED : mana bleh teacher lily je.. kan ramai lg ada teacher lain. TEACHER MA, TEACHER IZAH, TEACHER NOR, TEACHER ZALEHA...kenalah bg kat semua. tak baik tau kalau bg kat teacher lily ja..nanti kalu semua teacher lain tengok..ha camna..


Aku : ala bg la senyap2. byk tu kakak..


ORKED : mana boleh. tak baik la umie. Umie ni kedekut tau. TUHAN marah kalau org kedekut.


Aku : malas nak bising2 terus aku kata OK lah...



so ORKED apa lagi... senyum suka gilerlah... so pagi td aku ingat dia lupa...rupanya dia ingat gak.
terus tanya mana biskut yg nak bg kat semua teacher dia.. so pg tadi aku hantar ORKED ke tadika bersama 5 bekas biskut samperit (satu bekas 50 biji).. orked2. ingatkan nak tolong promot biskut umie.. sekali nak bagi percuma..
sblm aku balik..siap pesan hari ni suruh aku pegi WARTA beli kad raya kat semua teacher2 tu... orked2 ni baru tadika belum lg masuk Sek. REN. kalau mcm ni kopak umie tau.

No comments: