nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, August 27, 2009



6 hari sudah...




wah... lama gak yerk... aku tak berupdate....

bukannya sbb puasa aku malas.... tp.... sejak duamenjak ni...

aku mmg asyik sakit kepala ... tp bukan pening kepala yerk... sakit kepala...

lepas berbuka je... mesti aku amik 2 biji penadol laju..(xtive fas) pastu ....

kedebummmmmm..... tido...... sib baik.... Orked ada.... dia yg jaga adik dia...

susu pun dia yg buatkan... aku mmg tak larat langsung... peyut pulak keja...

hmmmmmmm.....







malam ni ja... aku agak ok skit..... tp masih gak tak larat nak wat biskut...

aduihhhyaaaaaiii jumaat dah nak balik kedah... biskut satu apa lum buat lagi...

so... malam ni.. aku kena kuat kan semangat.... kena siapkan 10 bekas.....







OHhhh... lupa nak cita... ORKED dapat puasa PENUH....... bila waktu berbuka je...

habis licin nasi yg aku bagi......... semalam... aku masa TOMYAM udang+ayam+carrot...

sonok tengok orked makan.... tp jangan tak caya... ORKED ni bersahur hanya minum susu or
milo secawan je... aku suh makan pun taknak....

kekadang aku pulak yg kesian nengok dia puasa... aku suh bukak... tp mmg kuat jati diri ORKED
ni.... tetap nak puasa.... cayalah ORKED....





dah kurus aku nengok...



nanti.... raya ada habuannya... hehehe.... peyut dah janji ngan ORKED... aku pun ada berjanji gak... takper... demi anak kan...bagi semangat gitu... kekadang tu ada gak yg kata... kenapa perlu berhabuan2 bila nak ajar anak puasa... bagi aku... tak salah... kalau kita nak bagi ganjaran tp biarlah yang berpada2....... dan yang penting ibu bapa yang akan tentukan apa yg nak bagi.. bukan kita suruh anak yang pilih.... mungkin sesetengah orang lain pendekatan mengajar anak berpuasa kan... bagi aku... cara ini pun tak salah......... semangat gitu.....









nota AKU : baru 5 hari puasa... dah kurus aku nengok ORKED tu.... oh...entry ini diotopublishkan yerk....

5 comments:

Ibuhani said...

kurus kejap je tu.....lepas raya nanti naik balik badan orked...jgn risau :)

EraNaZeErA.. said...

to IBUHANI >

hehe.. tula kak.. kesian plak nampak dia..kurus... minta2lah naik badan lepas raya nanti...

kak wos said...

aku kagom sbb orked dah pandai bancoh susu sendrikk..
tu la untong ada anak pompuan nih :)

mummy_adam said...

wah, besh nyer nak bt beskut raya.. share lah resepi :)

congrats to orked.. big girl :)

EraNaZeErA.. said...

to KAKWOS >

hehe.. mmg untung...ada anak pompuan ni... takper2... lambat laun ko mesti ada anak pompuan...

usaha tangga kejayaan... hikhikss..


to MUMMY ADAM >

best2.. nak nnti kita beremel yerk...

thankss...