nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, April 19, 2010

NGAKU SALAH AKU.. HUHUHUUU

 

ingat tak entry ttg dak Orked masuk pertandingan kaler mengaler tu.. pada hari sabtu baru-baru ni…

aku ingatkan… sbb dak Orked dah kaler tak cantik ssb dah kesuntukan masa…

kiranya kalah lah…

coz… lepas dah hantar… dah dpt hadiah saguhati… so..

aku pun dah malas nak nunggu hingga upacara kasi hadiah.. (kekonon… yakin bebenor anak aku kalah… ishhhh apalah punya umi aku ni yerk…)

so… td masa aku amik dak Orked balik… dari jauh aku dah nmpk dia pegang sesuatu…

sampai ja.. kat aku terus dak Orked sound aku…

“TU LAH UMI.. KAKAK SURUH TUNGGU SEMALAM… UMI TAKNAK.. UMI CKP KAKAK DAH KALAH…, TGK… KAKAK MENANG TAU.. NASIB BAIK TEACHER JIHAN AMIK HADIAH KAKAK.. SIMPAN..”

hehee.. so dengan rasa bersalah aku.. .. “SORILAH YERK.. KAKAK DPT NO. BERAPA??

“NO.9.. SAMPAI NO.10 JA DAPAT HADIAH”….TU LAH UMI… TAK NAK TUNGGU…

oklah… dapat no.9… pun kira bagus.. coz masa pertandingan tu dak orked tak sempat nak kaler bagi cantik..coz dah kesuntukan masa…

 

19042010_007 19042010_008

adiah..nya adalah KAMUS SASBADI DWIBAHASA.. DAN BUKU CERITA BERTAJUK… LANGKAH BERANI….

19042010_009

HASIL KALER DAK ORKED…       

19042010_010

                    

LOGO SATU MALAYSIA.. YG TELA MENGAMBIL MASA 1/2 JAM DAK ORKED MENGALERNYA… HEHE.

so.. moral of the story bagi aku…

JANGAN CEPAT MENGALAH…. KENA BAGI SEMANGAT BUAT ANAK2 KITA…

Nota AKU : ishhh ishhh ishhhh…… :)

5 comments:

Ibuhani said...

hehehe....betul tu....jdkn pengajaran ekk..... :)

Liessa said...

salam...kenal...
tahniah...suke tgk budak2 mewarna...

Rizziela said...

Cantiklah oked mengala....baru darjah satu tu...boleh asah lagi bakat dia tu

imanamani said...

ha...tu la umi..tak sabor.. cian orked... kan..kan..jangan underestimate anak anak... hantar orked kelas colouring la era...

EraNaZeErA.. said...

to kak HANI>

aaa... pengajaran lepas ni.. jgn menilai awal2..huhu

to LIESA>

salam... :)

to RIZIELLA>

mmg minat dia..kalu kat umah..suka mengaler je.. since dari umur 3thn lagi...

to IMANAMANI >

hehe.. tula kan.. teruk aku ni... tp lepas ni..takkan aku ulangi lagi..huhu...insyaallah... tp ada yerk kelas mewarna..