nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Tuesday, April 20, 2010

PAGI-PAGI DAH KENA COCOK..CAMNO TU??



tp ini cocok...(cucuk).. bkn cucuk yg boleh menambahkan berat bahu kiri yerk.. kekawan ku... ini cucuk.. adalah cucuk untuk kesihatan.. wah...

sbnrnya... pepagi ni.. aku dah menjengah diri kat AZ ZAHRAH bangi... coz... dari semalam.. lagi... eh.. bukan dari hari sabtu lagi... aku rasa tak sedap badan.. maknanya.. aku dpt rasakan siptom TYROID aku.. kembali lagi...

tp... masa hari minggu tu.. aku ingatkan.. mgkn sbb penat.. ye lah.. kalu dah nama pun hari minggu mana ada masa nak lepaking... dari pagi.. rutin adalah sibuk... dari mengemas.. (sarapan pagi boli je..) memasak.. membasuh.. menjemur.. menyidai.. semuanya... kena buat.. no bibik...
kiranya. petang smpi malam ja bulih rehat...

ahad.. sambung balik rutin biasa... dah nama pun ada anak2 dengan laki kan.. bkn takmau masak kot...

dah settle suma... masa tuk melipat.. n mengiron baju dak orked tuk seminggu... so... mgkn sbb tu aku rasa begitu penat... (wah.. panjang plak mukadimah nak cita pasal kena CUCUK pagi ni,..)

tp... smlm still not ok.. gak.. malam lagi bertambah penat.. nak g klinik cam malas nak bawa keta... laki plak keja.. takper cari rezeki halal... kalu kaya sama2 senang.. hehee

ok termelalut lagi.. so pagi tadi.. seperti biasa.. kalu dah jumpa doktor cita2 apa yg patut...kenalah amik darah .. satu tuk Tyroid. satu tuk ABC..(ntah apa maksud pun aku tak tau).. satu lagi.. pun aku tak tau nak sebut camna... hehe...

tp.. result tuk tyroid n ape ke tah tu.. lagi 2 hari baru dpt tau.. cuma result tuk ABC ja... semuanya.. ok... tp doktor suspek... mungkin sbb tyroid aku naik balik.. sbb deyutan jantung aku.. laju balik..

tp ada sebab yg lain gak.. doktor suspek sebab aku ambil PIL KURUS... coz pil kurus.. ni mmg boleh effect jantung... kiranya.. bila kita makan.. jantung kita akan pam dengan laju dan jayanya.. umpama kita lari 100 meter....

so.. kenalah marah ngan doktor pagi tadi.. huhuhhh... dah lepas kena marah.. doktor dah bagi... MC.. suh rehat (aku tak minta tau) .... n besok kena dtg tuk check kolestrol plak... doktor siap ckp..



"I HAIRAN LAH.. KENAPA U NAK KURUS LAGI.. DAH KURUS PUN..." BADAN PUN OK... SESUAI DENGAN UMUR DAN ANAK PUN DAH 2.. KIRA U OKLAH...

wah tetiba kembang2 plak aku.. doktor puji.. kira aku mentenlah yerk...
dan aku pun hanya tersenyum simpul2.. ala2 gadis kena pinang... wah...



pisssss.. doktor.. jgn marah... saya nak turun lagi 2kg je.. nak bagi jadi 45 kg...


kalau korang nak tahu.. ketinggian aku adalah 15o ngam ngam..
berat aku plak.. skrang ni adalah 47 kg... ni pun kiranya dah turun... masa awal tahun ari tu
48-49 kg... tu yg aku menggelupur... makan pil kurus la. diet la... sbb.. yelah...
aku ni kan... tak cukup ketinggian.. erti kata lain.. PENDEK... so.. kang.. bila badan dah bam bam... lagi lah tak sesuai...


tp... bak kata orang...

takper... biar pendek... (lagipun bknya kita minta.. semuanya KUASA ALLAH)
jangan otak dah hati kita pendek udah ler...
biar rupa kita buruk hitam pun takper...
jangan perangai kita buruk hitam udah ler...
(so.. hindarilah maksiat...dan segeralah bertaubat...)


betul3....


Nota AKU ;........... bila dah MC... bknya boleh rehat pun.. kaki tangan gatal... nak buat keja rumah... so.. camna.. tu... mop dah memanggil2.. :)



5 comments:

nn said...

semoga cepat sembuh yea.

tang mop/penyapu tuh, buat2 xnampak jerlah...huhuhu

☆ lieya latif ☆ said...

hai salam kenal,

ish...ish...rajin tul akak nie, doktor dah suruh rehat tu, akak bawak2 laa berehat heheeheh....

oo akak pun kaki diet ke....boleh laa gengn ngan lieya, lieya pun rajin diet gak.....lieya ni cepat naik kat perut....tak suke tgk bonjol2 ni heheheeheh

imanamani said...

era ..rasanya baik kontrol makan..exercise... dari amik pil diet tu.. takut kesan sampingan akan memudaratkan..since ada tyroid ...

sLEEping BEauty said...

era, bykkan rehat ye..moga cepat sembuh...

kalau mop tu memanggil2 buat2 pekak ja ..hehee

EraNaZeErA.. said...

to NN >

toche.. tp kan cam susah je nak buat xnmpk..hehe

to LIEYA >

salam kenal...

aa..diet sbb.. takuttt gumuk.. maklumlah... bila dah beranak dua ni.. semuanya kembang...

to FAZILA >

ok beb... thankss..

to SLEEPING BEAUTY>

toche.. akan dicubakan pekakkan.. telinga ini..hehe