nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, May 21, 2010

DEMI KEBAIKAN... APA SALAHNYA .. kan..?

selama 3tahun.. aku makan ubat... tuk bagi hilang penyakit yg aku kena... masa mengandungkan dak Syasya... iaitu Thyroid (hyper)...


Oh ya, untuk pengetahuan, org yang ada Thyroid tak digalakkan preggy tp ada jugak yang kena thyroid masa preggy... mcm aku... tp ... mmg berisiko.... hanya yg kena yang tahu..... sbb doktor dah kasi penerangan... takut dan risau bila dengar risiko2nya...


kiranya... thyroid aku... taklah baik sepenuhnya... asyik naik turun je...


tp.. bak kata pepatah... USAHA TANGGA KEJAYAAN kan.... dan NAK SERIBU DAYA, TAK NAK SERIBU DALIH....


disebabkan aku.. mmg nak sgt tambah ahli kuarga... so.. selain ubat doktor, ada 2,3 jenis ubat dah aku cuba... nak bagi thyroid aku ok... dan ALHAMDULLILAH...


lepas makan produk ni... Thyroid aku.. dah ok.... baru je dpt result thyroid....

sbb... start aku ambil produk ni.. aku stop dulu ubat doktor....nak tengok keberkesanannya...

tp... mmg berkesan... dan yang paling penting.... semuanya dariNYA... dan juga... niat kita juga...

tp kekawan... bukan sahaja Thyroid aku ok..


tp RESDUNG aku pun... dah tak seperti selalu... dan memang nampak perubahan yang ketara...


aku dah tak bersin tiap2 pagi, tak bersin bila sapu sampah, tak bersin bila mkn benda yg ada belacan... dan yang paling ketara... aku dah tak gatal2 kat hidung...

so... mmg berbaloi aku ambil produk ni... walaupun regernya... agak... bolehlah tahan...

tp kalau BERHABIS untuk benda baik... tak salahkan...

daripada dok berhabis yg ntah apa2... maklumlah.. aku ni kekadang tak tahan godaan... cepat je nak membeli... hehee


so.. nilah produk yang aku ambil .... 4LIFE....






terima kasih... kat bos aku... sebab menyajeskan produk ni kat aku....

mula2... terkedu gak... dengar regernya.... tp balik rumah.. bincang dengan si peyut...


dan akhirnya... peyut tolong bayarkan...... sbb nak tengok bini sihat... kira pejam mata sat la ttg regernya.... kan kan...




4LIFE TRANSFER FACTOR....


kalu bini dah sihat... baru bleh tambah ahli kuarga.... tak gitu... sbb umur pun masing2 dah jangkau 31thn... bkn... tak mau tambah kot.... kang dah masuk 35thn tahun ke atas... cam kurang sesuai nak preggy.... baik... skrg...


kalau aku tak gugur bulan 12 thn lepas... tahun ni.. terus jadi 4 org... tp bak kata doktor... rahim tak kuat sangat.. (tu la gatal sgt nak ngandung padahal thyroid tak ok lagi...) mgkn juga... sbb ubat yg aku ambil atau mungkin juga effect.... dari syasya... sebab masa tu.. kan syasya POSITIF INFLUENZA A...

so..... aku harap kali ni... dapatlah mengandung dengan hati yg tenang..... sbb masa mengandungkan syasya... mmg aku takut yang amat... sbb.... masa tu thyroid aku mmg terlalu tinggi.... dan... kalau tak makan ubat pun boleh effect bby dalam kandungan... tp kalau makan ubat yg terlebih2 pun boleh effect baby jugak... masa tu... mmg aku hanya mampu berdoa dan tawakal saja pada ALLAH agar... bby sihat.. sempurna dan cukup sifat... sbb kemungkinan baby boleh cacat kalau kita makan ubat dos yg tinggi....

tp... alhamdullillah... syasya...lahir dan membesar dengan sempurna.....


hope... kali ini... dapatlah baby boy plak... tp kalau girl pun ok gak... dak Orked nak girl, tp dak Syasya nak boy....




alhamdullillah... dan syukur kerana Syasya lahir dengan selamat, sempurna dan cukup sifat dan sekarang... tengah membesar dengan jayanya....






nota AKU :....... semua yang berumahtangga nak kan zuriat.... :)





9 comments:

nAnA_jAnEz said...

brape kak harge nye..?

wos said...

yer la.. sebenarnya bila anak dah besar nih, mula la ngades nak ciom2pelok2 baby kan? emememem....

EraNaZeErA.. said...

to NANA >

na, untuk RIOVIDA tu.. satu kotak ada 2 botol regernya RM249.
yang botol kecik tu.. capsul 1 RM169.

tp.. RIOVIDA tu.. boleh digantikan sebagai antibiotik tau.. akak kalu anak2 demam bagi minum tu ja.. mmg ok...

cubalah.. kalau ada resdung..insyaallah... akan berkurangan...

to KAK WOS >

betul3x... terasa sgt nak ciom2 .. pastu nak bau2 kepala baby yang cam masem2 wangi.. eeee.. sukanye...

kalu ngades nak ciom laki kerap2 cenna.. bleh dak? muahahaa..

imanamani said...

babe... semoga bertambah cahayamata ye... jaga kesihatan... alhamdulillah.. sihat dak syasya kan..kerana hati ibu yang menyayangi dan mengasihi..allah itu maha pengasih kan...

aku mmg suka tgk dak syasya..sebab ingat kan aku pada alya.. takyah la kau kata syasya lasak.. alya tu pun sama..

EraNaZeErA.. said...

to IMANAMANI >

thanks... moga2 dapat boy.. hikhikss..
mmg syukur sgt beb.. syasya sihat dan cukup sempurna sifatnya.. masa ngandungkan dia... hanya ALLAH ja yg tahu perasaan aku... tp alhamdulillah.. doa dimakbulkan...

aaa.. lebih kurang je bentuk muka dorang kan...hehe.. ye la budak skrg.. lelaki ke perempuan.. lasaknya.. sama je... tp takper.. aktif menandakan cerdik...

Elyn Sani said...

era nnt ko buat entry khas tuk product tu. mana nak dapt sume. aku igt nk belikan tuk laki aku la. die nyer resdung mcm teruk nauuu

EraNaZeErA.. said...

to ELYN >

ok... nanti akan aku cuba....
takpun.. ko kasi emel address aku emel brosurnya.... siap dengan regernya.. kalu ko nak beli aku boleh tolong belikan... dpt reger ahli.. takpun bulih pakai under bos aku...

nAnA_jAnEz said...

thanks kak era..nk gak brosur nye...blh..? hehe..puas da dok google tp x jumpe2 gak pasal produk ni...

sWeEtDaRLinG said...

eh 4Life ker... cousin aku ada join MLM 4Life ni.. tak pernah plak aku tanya ubat2 dia tp ramai gak katanya ubat 4Life ni bagus2