nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Wednesday, May 12, 2010

POSITIF atau NEGATIF



just... untuk renungan buat diri aku dan juga kekawan blogger

yang menyinggah di blog aku ini...

dapat emel daripada adik aku (entry aku bulan 9/2009) dan

juga kawan dari FB / blogger....

so... terpulang pada masing-masing...

nak terima dengan positif atau negatif...

yang pasti... ilmu yang baik... elok dikongsi bersama....

tiada udang disebalik batu.... hanya untuk dikongsi....



RENUNG-RENUNGKANLAH....


Menasihati orang yang bersalah, tidak salah.
Yang salah adalah memikirkan kesalahan orang itu,



SEBABNYA

Kalau orang menghina kita, bukan kita terhina tapi
Yang sebenarnya orang itu yang menghina dirinya sendiri…

Kerana

Orang cerdik yang pendiam lebih baik
dari orang bodoh yang banyak cakap


Dan Sebab UTAMANYA


Manusia tidak dapat mengalahkan SYAITAN
Kecuali dengan berdiam






nota AKU :......... berbalik pada YANG BAIK DATANG DARI ALLAH SWT... YANG BURUK DATANG DARI DIRI MANUSIA SENDIRI..... :D



No comments: