nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Saturday, July 17, 2010

ORANG ASLI DAN DURIAN..

 

penangan durian….. kalau siapa yang minat durian ertikata HANTU durian

makan berbiji2 pun mcm tak puas kan…

anak2 aku..pun sama… terutama dak syasya… mmg hantu durian….

so… disebabkan nak cari durian yg mmg best…. lagi best….

peyut siap bawa kami anak beranak… ke perkampungan orang asli kat langat…

tak silap aku… Pangsun kot nama tmpt kampung orang asli tu…

tempat tu gaklah… lokasi… cita Adnan sempit the movie… yg rumah rest house si nadia tu…. siap ada tempat rekreasi lagi pastu tmpt tuk mandi2.. air jernih n sejuk giler…… mmg cantik tmptnya..

tmpt kitarang beli n makan durian .ni… mmg best2 buahnya… sedap… isinya semua elok2… puas hati…. aku sefamily siap makan terus kat situ… 3 biji habis licin… dan yg bestnya… dak syasya suh bukak lagi sebiji…. mmg suka dia ngan buah durian….

dah kenyang2… on the way balik… singgah beli…. buah rambutan, langsat n manggis…..

so.. puaslah dak dorang tu makan buah2 yg dorang mmg suka…. aku pun suka… hehee..

next time bleh datang lagi.. n hajat mau berkelah mandi manda kat situ…..

Photo0100

dak syasya… yg suka benor dpt makan durian…….

Photo0105

Photo0104

Photo0101

dak Orked pun sama… hantu durian… rambut tu dah panjang.. tapi tak mau potong…. haru sungguh….

nota AKU : tetiba… terasa lagi nak makan durian…. kalau balik kampung peyut… mmg puas la makan durian.. sbb bapak peyut erti kata bapak mertua aku ada dusun durian, rambutan segala… huhhhh bestnya kalau dpt makan durian lagi..

No comments: