nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, January 3, 2011

AL KISAH..

 

hari ni.. mulalah rutin biasa buat ibu-ibu.. anak2 yang bersekolah…

dan hari ni.. sure2 ramai yg bercuti kan.. nak urus anak masuk sekolah…

aku pun sama… walaupun dak Orked dah masuk Darjah 2… wah kejap ja kan…

aku tetap cuti….

sbb aku nak uruskan bab2 yuran ..biar settle awal2 senang…

so… tadi… dlm 730 pagi dah hantar dak Orked ke sekolah agama….

jumpa ustazah… settle yuran.. Yuran tuk sekolah agama… agak tinggi gak…

RM350… termasuk yuran bulanan tuk bulan nih….

bulanan tuk sekolah agama rm80+yuran transport rm30.. jadinya.. sebulan rm110…

transport aku amik just balik dari sekolah agama ke rumah mak ngasuh pastu dari rumah mak ngasuh ke sekolah kebangsaan.. pagi n petang aku hantar n amik….

dan yang bestnya.. yuran transport naik reger..dalam 3hengget… mgkn sbb minyak naik kot…. hehe..

so… tghari ni… nak settle yuran sekolah kebangsaan plak…. ntahlah berapa plak… tp dah jimat tang buku teks sbb free… buku2 lain udah settle beli… buku yg wajib saja.. pun dah 150…. kiranya… seorang anak lebih 500 gak kena belanja… cuma tahun nih.. aku agak keberuntungan skit.. sbb baju sekolah dak Orked IBU MERTUA ku yg jahit…..

selamat disitu.. tp bukanlah aku yg paksa .. tp ibu mertua yg sendiri mau jahit tuk cucu dia… hehee….

bila pikir2 mcm nih.. mcm manalah yg ada anak ramai yg bersekolah serentak kan…. mesti banyak kena guna duit…. aku yg sorang nih pun dah terasa… tp.. nak buat mcm mana… demi anak2 kan… kenalah berkorban…..

so…. besok masa tuk kembali bekerja… walaupun aku apply 2 hari cuti… tp sbb dah settle semua.. bolehlah pegi kerja… sbb minit mesyuarat belum siap.. udahlah.. bos dah kasi arahan kena siapkan 7 hari selepas meeting… tp ni dah kira lebih nih.. sbb aku cuti kan last week… mgkn bos bleh maapkan kot..hehee.. pastu borang prestasi belum siap lagi..tarikh kena hantar 7 januari nih.. aduhhhhhhhhhhhhh….. pening dong…pening……..

31122009324

gambar tahun lepas… tapi tahun ni.. dak Orked dah xbleh pakai mcm ni gi sekolah.. dah kena pakai baju kurung.. sbb..cikgu sekolah tu.. tak galakan.. dan suh semua pelajar Islam pakai baju kurung… so.. tahun ni… dah alang2 mak mertua aku jahit baju… aku buat 5 pasang baju kurung. 5 pasang kain.. hahaa.. amik …. hari2 tukar… iron seminggu terus….. baguskan aku punya idea..hehehee…..

kalau ikut aku, aku lebih suka dak orked pakai skirt … tak nmpk kotor sgt.. kalau baju kurung… hmmmmmmmmmmm mcm2 lekat kat baju tu.. hope dah darjah 2 ni.. cermat la skit….

 

nota AKU : masih dalam edah.. so taklah kelam kelibut sangat nak isi borang prestasi…. hheheee

No comments: