nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Wednesday, October 15, 2008

Bila dah TURUN....





ari ni suma org tau minyak dah turun....15 sen...kira takler byk sangat... tp apa2 pun ttp turun... dan dptlah kita isi dengan lebih sikit... tp apa yg aku nak ckp ni takler ada kena mengena aku sokong sesapa yerk.... coz kalu kita bertekak sapa yang betul.. sapa yang layak memerintah... tp yang pasti kita ttp mcm kita... kena teruskan perjalanan hidup kita yang telah diberikan oleh DIA yang maha KUASA itu... dan yg paling penting biarlah sapa yang memerintah... janji hidup kita di MALAYSIA ini aman damai, cukup segala2nya dan yang paling penting sekali masa depan anak cucu kita nanti... opppsss terlebih sudah aku melalut....



ok berbalik kepada story minyak turun ni.. aku kekadang heran... bila minyak naik semestinya suma org akan melenting... termasuklah aku sekali... tp bila minyak dah diturunkan sikit demi sikit... aku nengok ramai lagi bersungut.... tak pulak dengar org yang cakap ALHAMDULILLAH... minyak turun gak walaupun 10 sen, 15 sen.. tp yg pasti ttp turun... so kalu kita nak turun seperti dulu... kita kena bersabar lah... kalu sekali pun skrg ni org suma ckp pemerintah kita zalim dan makan duit rakyat... tp DIA yang MAHA KUASA ttp akan tolong kita yang dizalimi ini... betul tak????



cewah..cewah.. aku terlebih lagi... oklah aku takut plak kang ada plak yang marah kat aku... tp ini adalah apa yang aku rasa.... kalu kita dok bertelagah...buat demonstrasi jalanan... suh harga minyak turun pun... bknnya orang2 itu akan dengar ckp kita.... dan yang pasti sapa yang dapat susah... kita gak... dari aman jd tak aman.... betul tak????



so apa yang sebetulnya kita suma patut bersyukur kerana ALLAH swt telah membuka hati mereka yang kita dok kata menzalimi kita... menurunkan gak harga minyak walaupun tak kepada harga yang asal.... kalu rasa nak happy seperti gambar di atas pun bleh... terpulanglah apa cara kita bersyukur....

No comments: