nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Friday, February 13, 2009

HARI ITU.... TP BUKAN HARI INI ...

ha nilah bila dah mood malas datang menyerang..... ada benda yg nak aku publishkan...
tp terlupa... tp hari ni aku ttp nak publish gak....
cuma tiada penerangan detail yerk... just gambo yg tak seberapa pun....

so layannnnssssssssssss

ahli keluarga baru keluarga mertua aku.....
my beras...oppss my BIRAS... AYU namanya... tp nama penuh aku lupa lah...hehehe...
menantu perempuan yg no 3...... tp dalam semua menantu ... akulah org luar dari TERENGGANU..... yang lain kaum kerabat peyut semuanya org sana....


AYU n SYASYA aku....


MERTUA vs MENANTU....
tp kenduri sebelah lelaki takde sanding2... coz disana kalau sebelah lelaki buat majlis dipanggil KENDURI SAMBUT MENANTU... so tetamu yg datang akan bersalam KAUT (KATANYA...) dengan menantu.... so kalau dah salam KAUT...mmg adaler yg diKAUTnya... hehehe...
bila camni aku teringat masa aku dulu.... aku malu nak salam ngan org yg datang... coz masa tu aku dok dalam bilik je... so org yg nak datang tengok pengantin beratur kat luar tu... (fuhhh beratur tu...) maksud aku menunggu ler... pastu ada setengah makcik2 ni... siap bukak beg duit depan aku... pastu amik duit n salam kaut... fuhhhhh malu gilerrrrrrrrrr... aku nak amik... tp nak buat camna dah mmg tradisi kat sana mcm tu....
aku siap tanya peyut... tak amik tak bleh ke........ isshhhh kenangan sungguh....
opppssss terover plak cita bab aku....
so jom layannnssssss gambo skit lagi yerk....


peyut layan anak...n anak buah... sama umur ngan syasya gak...


gambar ni aku suka... coz nengok ler SYASYA tu... mkn keropok... dia sorang je... siap ngan bekas tu.... bersungguh hati...syasya ni mkn...
.............................................................................................................................................
nota : itu saja apa yg aku nak cerita tuk kejadian hari minggu lepas.... aku mmg tak kelihatan dalam gambar2 ini kerna... aku n biras aku lagi sorang tengah sibuk dok MEMBASUH PINGGAN.... huhuhu.... udahler pakai baju boria...(mak mertua aku buat)... tp tup tup kena basuh pinggan... coz takder org........waaaaaaaaaaaaaaa.... tak aci tau....

4 comments:

che-mie said...

taniah la yek

EraNaZeErA.. said...

tima kasih...

@LiYaNNuaR said...

ooo.. gitu yg dikatakan salam kaut... ingatkan ape le tadi... tahniah... dpt biras lg... ngeh ngeh ngeh ;)

EraNaZeErA.. said...

tima kasih... salam kaut tu mcm satu tradisi kat sana... bila sebelah lelaki dapat menantu....

hehehe...