nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Wednesday, March 18, 2009

LEMBUT....



byk sangat bleh kita tafsirkan dengan perkataan LEMBUT ni...
tp bagi aku... kalu seseorang tu perwatakannya sangat LEMBUt....
bak kata org... pijak semut pun tak mati..... hehehe... tp aku rasa conpem semut ttp mati jgk....
coz cara dia jalan, cara dia bercakap...
maksudnya kalu lelaki tengok mesti cairkan...
tp kekadang ni.... perempuan lembut ni...
lagi banyak AUTA dia... lagi jahat MULUT dia....
bkn apa... ni sbb aku dah terkena kat diri aku sendiri...
aku mmg jenis yg suka HU HA HA... dan cpt pulak dok p ramah mesra ngan org..
maksud aku... kalu org tu dah baik ngan aku.. aku ok je...
tp ni... kes ada satu perempuan yg baru dinaikkan pangkat dari JURUTAIP ke KERANI...
dan ditukarkan dari KELANTAN ke SINI.... dah punya ANAK 3,....
perwatakan mmg LEMAH LEMBUT.... pastu BERSOLEK mmg cantiklah...
ingatkan bila dah jalan pun lemah lembut, ckp pun lemah lembut....
perangai pun baiklah... tp MAK AIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII...
perangai.... suka MENCUCUK dan MEMBURUKAN ORG.....
tup2 aku yg mmg dok dalam bilik aku... jarang dok sembang ngan dia pun kena TEMPIAS...
do p canang kat orang katanya aku yang agihkan tugas tak adil.... coz aku bagi
kat member baik aku sikit je keja... kat dia banyak...
woooooo BODOH ke apa... aku ni PA... ikut je arahan bos... dah bos suruh mcm tu...
mcm tulah aku TAIP senarai tugas... apa ke hal nak p mencanang kat org lain pulak
kata aku yg buat suma tu... ishhhhhh....
aku masih sabar lagi... pastu dia dok p mencanang lagi... kata ada kerani kat unit aku
pun tak da keja.... suka dok mengular.... padahal kerani tu kejanya mmg cepat...
bulan 3 punya keja dah siap masa bulan satu... so KO YG LAMBAT n LEMBAB...
ko nak salah org plak...
pastu PEREMPUAN LEMBUT ni... suka sgt dok p MEREPOT kat sorang PEGAWAI ni...
skit2 masuk bilik pegawai ni.... pastu si PEGAWAI ni pulak terus masuk nak jumpa BOS plak... apa yang diautakan pun aku tak tau...
tp aku mmg dah malas nak layan org mcm ni....
cuma kalu org yg terpedaya ngan PEREMPUAN LEMBUT ni...
sah2 org akan percaya n salahkan aku... aku kan suka HU HA HU HA...
tp aku hu hahuha ngan geng2 aku ja...
waktu keja, aku mmg dok dlm bilik aku ja...
mana ada org lain.... kalu aku takda keja pun...
aku ttp dok dlm bilik aku.... lg senang... tak kacau org...
tp yg aku heran... PEREMPUAN LEMBUT ni plak dok sibuk hal aku...
sampaikan aku ckp telefon dgn org pun dia dok p merepot kat PEGAWAI tu..
dan Pegawai tu siap p tanya denga org yang aku cakap... apa yg aku dok cakap...
ishhhhh BURUK betul perangai DUA EKOR ni... kan aku dah geram....
TAKPE2 SABAR ORG PUN ADA HADNYA....
JANGAN SAMPAI AKU TUNJUK BETUL2 LASER AKU...
AKU DAH LAMA MALAS NAK LASER2......
SBB AKU TAK KACAU ORG... ORG JGN KACAU AKU...
KALAU DAH RASA ASYIK PENING KEPALA SBB LAKI JAUH...
HAAA... KO PEGI JELAH TUKAR BALIK.... SAPA TAK HALANG.....
.....................................
KO JGN INGAT BOS SUKA SGT KO DOK P JUMPA BOS SELALU...
LAMA2 BOS PUN AKAN MELUAT.....
BARU NAIK KERANI DAH BERLAGAK... SIAP ADA PAYUNG TUK PANAS N HUJAN...
PASTU SIAP PESAN... SESAPA TAK BLEH PINJAM PAYUNG KO...
KO INGAT KITARANG NI SENGKEK SGT KER...
............................
PASTU CKP TAK KONGSI2 BAJU KE APA KE NGAN ORG LAIN..
TP YG KO DOK P MENGETEST BAJU ORG KAT BADAN KO BLEH PLAK...
BILA ORG NAK PINJAM JAP JA BLEZER KO... SIAP CKP... KO TAK KONGSI NGAN ORG...
APA PUNYA ORGLAH...
BARANG ORG NAK... BARANG SENDIRI KEDEKUT...
PATUTLAH KO ADA 2 ORG KAWAN PEREMPUAN JE...
ORG PUN MALAS NAK KAWAN NGAN KO..
TP YG ADA LELAKI2 YG TAK TAHAN GODAAN LEMBAH LEMBUT KO TU...
............................
NOTA AKU ; aku just nak lihat sejauh mana dia asyik dok p merepot... satu hari nanti.... tahulah dia......

12 comments:

pinkiss said...

Chaitt!! aku benci spesis nih. Aku pun penah kena gak kes camni. Nyampah! (ish.. emo pulak aku nih..)

EraNaZeErA.. said...

to akak PINKISS>

ya betul... benci berjuta2... rasa cam nak pelempang ja...

mamarempit said...

naseb bek la kt opis ni cume ada 2 staff aje..tk leh nk cucuk2...selamat....

Tapi..ape2 pon...kena sabar ye era...akan tibe masenye..yg salah ttp salah..

Yg lembut cam lengkong..tak semestinya buleh ditelan terus....kena kunyah gak ....

Naughty Adam said...

Oiii... lilek le... apa marah2 ne... cam aku tau je sape org tu... Ahahaha~ tp so far dia ok lagik tak kaco aku, so blum rasa lagik le penangan Naughty Adam YG AMAT LASER k... huhu~ Dah2 jgn memarah lagik nnt cpt tua... Oppsss~ Gie buat tag cpt, aku ada tag kamu!!! Lawat di Naughty Adam nye page k... Lalalalalala~

EraNaZeErA.. said...

to MAMA >

tu la... senang keja tmpt yg tak ramai org... kalu ramai cenni ler... ada je yg dok dengki...

hehehe... tu lengkong mmg lembut giler..tp liat gak kan..
tp ni dah ler lembik cam lengkong... mulut pulat cam longkang... hahahaha

to ADAM >

hahahah... mmg ko kenal kan... nmpk cam lembut... tp mulut cam longkang... perasan lawa..... tu la aku tgh tunggu apa lagi yg dia nak p kelentong pasal aku.. aku nak nengok je.. lepas tu siaplah dia...

huhuhu... tag yerk... toche.. toche...

jemari-sepi said...

Lumrah manusia yang..tp tu lah jemari pun pelik..dalam LEMBUT tu cam tu rupanya org tu kan..kekdg kita tak terpk pun org tu cam tuh..

Jemari pernah melalui nya dan jumpa org cam tu..SENGALL jer kan...selalunya pompuan kan..apa lah pompaun ni...

ikhlas,tu sebab jemari lebih senang dgn lelaki..bukan apa,lebih senang depan2 dari sakit hati blkg2 kan..berkawan dan selesa dgn lelaki buat jemari di kata GATAL,GEDIK atau apa pun...JEMARI punya sker lah janji selesa hati tak sakit...tol tak...

apa pun dlm kes ni,tungu dan lihat dan kena berani...org cam tu tak kan sedar selagi tak bagi sebijik..hihihi..ok ker..?

EraNaZeErA.. said...

to JEMARI-SEPI >

jgn disangka org yg perwatakan lembut atau pertuturan lembut tu baik... kekadang ada yg berpura2... baik yg direct je... baru senang nak kawan...

tp mmg betul... kawan dgn lelaki lagi senang... tak cepat sentap... kalu perempuan ni skit2 nak sentap... meluat pulak... pastu mulut pun cam longkang kekadang...

tp yg kes ni plak... si pegawai lelaki pun sama naik dgn si pompuan lembut... dua2 OVER.... kalu bleh tembak... mau aku tembak je... aman skit aku... hahaha...

cuma aku nak tunggu sampai budak ni penat dok mengadu pasai aku... lepas baru dia tau langit tu tinggi mcm mana... bleh dak... mcm tu

kakpiah said...

lumrah maknosia la era..
yg lembut tu la yg slalu org suka..
yg kasaq gedegaq nih... di katanya tak baik...
tp hakikatnyer..
sendrik maw ingat laa...

aku pon dah letih dgn permainan donia nih....

EraNaZeErA.. said...

to KAK PIAH >

tu la... bila org lembut mesti org sekeliling ingat dia baik kan... pastu yg kasaq kedekaq ni mesti org cop jahat... mentanglah mulut kita ni suka beramah tamah... pastu dicop yg tak baik2...

hmmm mmg aku dah letih... tp bila aku pikiq balik... bila aku dok diam lagi dia dok syok mengata... tp kang bila aku p serang kang.. mesti yg tak tau kata aku yg jahat.. tu yg aku geram giler tu... tp satu hari nanti org macam ni akan tersungkur jgk...

Mar said...

terang-terangan ko ye era.. bagos.. bagos.. kalo dia baca pun lagik bagos.. kedekut taik idung masih.. barang orang habis dimintaknye termasukla beg levi's kesayangan aku tuh. menyesal aku bagi. rasa cam nak mintak balik jer. grr !!

lembut apanya era oii.. mengada + mengeletis je aku tengok. yuck..

Zanna_MamaBatrice said...

sokong sokong
yg lembut x bererti baik..yg hu ha hu ha plak x bererti x baikkan...

zana pun dah terkena kak...
ala sopan santun, berhemah, lemah lembut gemalai jer orgnyer...
tp jenis cucuk org sana cucuk org sini....dia jer yg betul...x leh org lebih dari dia....

dah sekali terkena....mmg jgn harap ler nak berbaik balik...he he he....

baik jadi yg hu ha hu ha cam kita nie kak....org kenal and tahu kita camner....

EraNaZeErA.. said...

to MAR>

ha tu la coz aku dah geram giler... biar dia baca baru dia tau... aku tak rugi langsung tak ckp ngan dia... coz dia yg rugi... byk benda kena belajar... kang aku buat kedekut ilmu... baru tau... hehehe... tu la... len kali ko jgn kasi dah... org mcm tu kena ajar skit...

to MAMABATRICE>

aaa... betul tu... org huhahuha ni tak berlakon baik kan.,... mmg perangai dah mcm tu.. ni yg lembut ni lagi bahaya... hmmmmmm... manusia... byk cara nak tarik perhatian org...