nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, August 6, 2009

3 KILO JE...!!!!!!





akhirnya... aku berjaya dpt membeli gula ising (icing sugar)..... hahahahaha.... gelak besar gak...
(terima kasih kepada itu kedai VANILLA PASTRY kat seksyen 9 BBBangi...)




membuah hasil gak... aku kuar tghari ni.. yg panas terik.. dan disamping aku posa.... huhhhh.. ...kering tekak aku rasanya...




berbalik cita GULA.... hanya satu kedai ni je yg nak jual.... tu pun ada limit... sorang hanya boleh beli 3 kilo je..... kalu nak lebih... kata tukang kedai tu.. balik tukar baju... datang balik... beli lagi 3 kilo... heheheee..... satu idea dah dpt... tp katanya... kalu dah kerap sgt muka pun dah kenal... jgn harap dpt.. hehehe.... cisss.... takper aku ada idea yg lagi bernas....




... besok.. aku nak ajak 5 org member aku... sorang beli 3 kilo... so aku dptlah dlm 15 kilo... lepas gak tuk tempahan aku... insyaalllah......


aku yg baru 2 jenis biskut je aku amik tempahan... yg org lain yg amik bebanyak tu... camna yerk..agaknya.... pening sejuta kali..... bila dok pikir... GULA tak DE time nak raya ni... huhhhh.... sungguh tak sesuai....

inilah GULA yg dah berhari aku dok cari.... itu









nota AKU ; tima kasih VANILLA PASTRY... kerna walupun 3kg... ttp berharga...dari kedai yang sombong tahap gaban tak nak jual langsung... nak tunggu harga naik baru nak jual.... ciss ciss cissssss sejuta kali... oppssss aku tak maki lelebih yerk... hanya sombong tahap gaban je yerk....








7 comments:

Elyn Sani said...

bwk 10 org pun bule .... lagik byk ko dpt... tp kene ade fulus la huhuh

EraNaZeErA.. said...

to ELYN >

tu la kan... tp sian plak kat org lain.. kalu suma dah aku bolot... cam tamak plak... takper... aku bawak 5 org dulu... minggu dpn cari org lain plak.. hehehe....

danishahumaira said...

ala diorg ni saje je, kalo kita beli apasalahnya kita bayar harga sama what...

rynn2506 said...

yelah...kena main tipu ni kak..
bwk ramai²....biar byk sket dpt stock....hehehe

yelah akak kan meniaga kuih kan??

Diarihatiku1976 said...

aa ler.. bawak kawan-kawna tolong beli ler.. dpt byk skit

EraNaZeErA.. said...

to Danishahumaira >

dorang ni nak tunggu hege naik ler... tau nak untung lebih je... ishhhh geram gila...

to RYNN >

tu la kena bawa reramai... tp takleh masuk semua terus... kang tukang kedai tu perasan..

TO Diarihatiku >

ye..ye...kena angkut geng...

mummysya said...

kekadang diaorg nie sajer jer...

mengada nak sorok-sorok, moga2 boleh nak berhengget2 sepeket....

bencik, macam bukan duduk kat negara sendiri plak!!!!