nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, August 6, 2009

GULA OH GULA!!!!!


ingatkan gula biasa yg kehabisan stok.... rupanya gula ising (ising sugar) tu pun kehabisan stok... atau lebih tepat... TOKE KEDAI tak nak jual.... huhuhhhhhh....


kalu camtu macam manalah aku nak wat biskut..... coz sepatutnya semalam aku kena bagi 2 bekas samperit tuk diposkan ke Sarawak... tp hampa... coz gula ising takder.... camna aku nak wat biskut...bleh jugak guna gula biasa tu.. tp aku kena blend dulu... dan keaslian biskut samperit nnt jadi lain skit... tu yg aku kurang gemar guna gula yg diblendkan....


ari ni... aku nak meredah cari kat kawasan lain plak.... harap2lah ada... kalu tak...
lambatlah aku nak wat samperit....



takde yg ini....
maka...
ini pun tak akan terhasil....
nota AKU : dah 4 kedai aku cari... masih tak da... minta2lah ari ni dpt.... kalu tak... huwaaaaaaaaaaaaaa..... aku pening....

8 comments:

Ahkak Geli said...

memang nak kena pakai gula ising jugak ek?

gula gula tak bole ke?

Gula merah ke? gula perang ke? daddy gula ke?

EraNaZeErA.. said...

to Miss Geli >

ya.. baru la ada kick hingga menjilat ibu kaki. hahaha..

selain gula icing xbleh.. tp kalu daddy gula.. kena nengok encem ke tak br bleh digunakan... hehehe...

Elyn Sani said...

mmg dgr gula abih stok kat kedai. rupenyer gule ni pun depa simpan. lelagi nk raya kan??? saje la tu kot nk letak rega tinggi...

EraNaZeErA.. said...

to ELYN >

tu la.. saja je.. nak naik hege... ishh.. geram tul...

ada kedai tu...bila cari kat rak takde.. bila tanya pekerja kedai tu ckp kena minta kat kaunter... bila minta kat kaunter.. terus ckp takde...

mmg tipu... nak tunggu hege naik la tu...

Kak Lia said...

patut la tokeh gula tu jutawan kt Mesia ni kan??? asek sorok je gula....jenuh arr...igt nk buat kek coklat ujung minggu nih....mane nk cekau gule....

EraNaZeErA.. said...

to MAMAREMPIT >

mmg pun dorang ni kaya... menyusahkan org je... kalu dah hege turun barulah dikeluarkan stok2 gula... ishhhh mcm mau kasi bomm je...itu kedai.... baik mama g beli cecepat... pastu nak skit kek cokelat bleh...hehehe..

KM said...

Kalau berterusan stok gula susah nak dpt, pengusaha kuih raya takbleh nak run projekla hehehe....kalau teruk sgt, bagitau KM. Nanti KM export gula pi KL hehehe......

EraNaZeErA.. said...

to KM >

tu la kan... kesian pengusaha kuih raya... time ni la nak wat duit... tp dah terbantut.... ooooo... bleh yerk... kalu cam2... nni i roger u jelah.. kalu gula tak der... hehehe