nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Monday, February 1, 2010

BULI!!!!!


DAK ORKED KENA BULI..


sejak akhir2 ni... dak Orked selalu ja kena buli kat sekolah....

sian plak bila dengar dak Orked bercerita.... tp mmg pun

anak aku... amatlah very the manja.... sikit2 nak nangis...

tu yg senang sgt dibuli tu...

dan yang membuli tu pulak bukanya budak lelaki... tp

budak PEREMPUAN....

hmmmmmmmm geram pun ada gak bila aku dengar ...

first kes dak Orked kena buli... budak ni dok suka amik pensil n kaler anak aku..

kata dak Orked.... mula2 amik sebatang ja.. pastu terus diambil semua kaler anak aku... (24batang)... bila anak aku minta... dimarah2nya...

pastu bila aku tanya anak aku kaler dengan apa... katanya... kawannya bagi pinjam.. memasing takut dengan budak pembuli tu...

hari berikutnya... kaki buli ni.. minta duit anak aku plak... disebabkan anak aku ni
amatlah takut... terus dibaginya.... sbb kata dak Orked kaki buli ini siap warning..

"kau kasi tahu cikgu... siap kau..." gitulah yg orked cerita kat aku.. siap ngan gaya2 camna kaki buli ni ckp....

kali ketiga.... kaki buli ni makan pulak makanan anak aku...

"umi tahu tak... td rehat kita share ABC dgn Nadirah... tp nadirah amik sudu satu ja.., pastu kakak pun pegilah nak amik sudu satu lagi... tp bila kakak balik... tengok2 siti (kaki buli) tu tgh makan ABC kakak.."

aku tanya.. "pastu nadirah buat apa"...

"nadirah pun takut jugak... dia cakap kat kakak.. biarlah kita beli yg baru.."..

hisshhhh geram plak aku dengar.... mmg kureng asam lah budak ni...

kali keempat dak Orked kena buli... pasal jam...

alkisahnya peyut belikan jam barbie.. yg siap ada lampu leh kuar gambar barbie... dak Orked pakai jam tu sehari ja... terus sampai sekarang ni.... dia tak mau pakai lagi...

bila aku tanya.... jawabnya takut kat kaki buli ni..

"taknaklah umi... semalam masa kakak pakai... bila siti nampak terus dia paksa suruh kakak bukak jam tu... tp kakak tak bukak... pastu terus dia tumbuk hidung kakak..." tp tumbuk tak kuat la...

bila aku tanya kenapa taknak ckp kat cikgu... katanya siti dah warning...

hishhhh geram lagi ni.. aku dengar...

last hari jumaat minggu lepas....dak Orked kena buli lagi...

"umi tadi siti amik pemadam kita... bila kita minta dia ckp buat kerja sekolah dia dulu.. baru dia bagi balik..." tp kakak tak buat... kakak terus ckp dengan cikgu..., tp masa nak balik siti ckp hari isnin ni SIAP kau..."

tengok betapa kurang asam budak ni... so hari ni... dak Orked amatlah malas nak g sekolah.. siap minta aku tukar sekolah lain..."

aku dah pernah ckp ngan cikgu kelas dia... tp tak taulah kot2 budak ni.. mmg dasar DEGIL tahap gaban ni...

so... apa kata korang.. PERLUKAH AKU PERGI SEKOLAH JUMPA BUDAK KAKI BULI TU...



budak yg kena buli... tapi kalu kat rumah.. bkn main garang lagi dengan adik dia...






nota AKU :.................... kalu ikut hati. mcm nak cepuk ja budak kaki buli tu... tp... budak darjah 1 baru... hmmmmmmmmmm


11 comments:

danishahumaira said...

first era g jumpa budak tu, jumpakan diorg ber2 kita tengok reaksi dia dgn anak era, tak jalan jumpa parents dia last sekali baru jumpa cikgu

sumijelly said...

emm...better g jumpa budak tu..
x pun g intai kelakuan dia..biar tetiba budak tu tau yg kak era ada citu..
klau dia still lagi wat..better bg tau parents dia..
ishk..takut lak dgr mcm tu..
orked sekolah kat mana kak era??

sWeEtdArLinG said...

kena jumpa cikgu, suruh cikgu arrangekan mak pak budak tu jumpa ko.. kalau tak, habis laa masa depan anak ko bila dia dah start buat alasan tu tak mau pergi sekolah..

MY HEART said...

geramnyer...

awak jumpa cikgu je dulu.. lapor tentang budak tu then kalo nak jumpa budak tu pun boleh gak... cakap leklok ngan dia.. but ada risikonyer.. takut budak tu citer ngan mak bapak dia pulak...

so, for the 1st step jumpa cikgu lapor pangai budak tuh... that shud be enuf...

nAnA_jAnEz said...

kecik2 da jdk kaki buli..pompuan lak 2...rse nk lempang2 jek dak 2..kurg hasam benar...akak g jumpe ngan budak 2, ckp leklok..bdk gini bese nye x leh nk ksr2 nanti takot dia dendam ngan 0rked lak...

EraNaZeErA.. said...

to DANISHA >

hmm..risau gak.. kang balik budak tu cerita lain plak kat mak pak dia.. terus leh jadi gaduh... tp mmg kena buat sesuatu gak..

to SUMIJELLY >

tu la.. mmg ingat nak gi intai.. tp biasalah bila keja ni cam susah skit.. kena tunggu bos takder baru leh mencilup jap.. dak Orked sekolah kat Seksyen 7..kat umah kiter ler...

to SWEETDARLING >

aku dah pernah bagi tau kat cikgu dia.. tapi totap sama gak perangai budak tu.. mmg dasar degil kot... aku nak tunggu minggu ni..kalu jadi lagi.. mmg kena jumpa parents dak ni ler..

to MY HEART >

dah jumpa gak.. tp ttp sama... kalu ikut hati.. nak je g cepuk budak tu.. tp kang mak pak lak yg bergaduh.. huhhh.. susah gak kalu budak terlebih berani ni...

to NANA >

mmg kureng asam... kalu ikut akak.. mmg nak ja aku gi cepuk2... tp mengenangkan baru darjah satu.. n tak mau jd gaduh.. dan yg paling takut.. kang orked pulak yg kena lagi teruk... apa2 pun... akak tunggu minggu ni... kalau jadi gak.. mmg kena bertindak...

imanamani said...

era...kes sama anak saya iman pun kena buli...tapi saya pagi pagi hantar iman sampai dalam sekolah... kali pertama kena saya call cikgu kelas dia... lagi sekali kena saya sound budak tu... dan kali ketiga saya terus sound depan bapa budak tu... dan saya cakap lagi sekali anak saya lagi sekali budak tu buli...tumbuk aje muka dia sekali...sakit hati betul budak tu badan dia besar ... kalau saya jadi era saya cari budak tu...kesian orked...tak pasal pasal ...jadi takut...

Wansteddy Tales said...

cara terbaik mintak cikgu atau guru besar pngl siti bagi nasihat. kdg2 budak2 ni dia ada masalah dlm famili jadi kawan2 la tmpt lepas geram. myb dia tgk orked jenis tak melawan jadi dia nk tunjuk kuasa. buat sementara era jgn amik tndakan sndri. lg pn dia budak2. mntk tlg guru besar sndri bg amaran kat siti. myb dia akan ada rasa takut dan hormat pada guru besar. kalau kita marah2 membuta bukan membantu selesaikan masalh. risau jadi dendam pula. kita nak lentur budak2 dari akarnya. bagi nasihat xsemestinya dgn cara marah2 kan

Rizziela said...

betul tu era...

jumpa dulu dengan guru besar minta guru besar nasihatkan budak tu...

kesian kat dia..kecik-kecik lagi dah jadi pembuli...esok besar mcm manalah gayanya nanti kalau tak ada orang nak bimbing dia..

kesian lagi kat oked..dah jadi takut nak g sekolah..nanti lama-lama pelajaran dia pun terganggu...asyik dok pk takut kena buli ajer

rynn2506 said...

wah...berani btol bebudak skg ye kak.....?? anak sape la si siti tu??

Anonymous said...

sis, anak sedara den kena buli jgk..yg mmbuli tu PENGAWAS K!!PENGAWAS PEMPUAN..jahat nak mmpossssssss..dh ngadu cikgu pun sama je, siap ajk kawan2 xbgi kwn ngn anak sedra den..cmne r mak bdk tu ngasuh anak die sampai gtu jdi..ieeee...gerammmm..rse nak cepuk je...