nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Tuesday, April 20, 2010

TAUBAT SEBELUM TERLAMBAT

tua muda... semua akan merasai saat ini.. dan itu adalah pasti...

dan tidak boleh lari lagi...

KREDIT FB BOS CAW.PGTN..KL... (tq bos.. post yg sesuai dikongsi bersama..)

Bukan semua orang yang boleh menjadikan segala perkara (baik atau tidak) adalah baik untuknya kecuali orang yang benar-benar berserah. Jika dia mendapat sesuatu yang disukainya, dia memuji Allah lalu hal itu menjadi kebaikan buatnya. Dan jika dia ditimpa sesuatu yang dibencinya, dia bersabar. Lalu hal itu menjadi kebaikan buatnya.

Janganlah kita mengecewakan harapan orang, dikhuatiri Allah pula menghampakan harapan kita... Janganlah kita cuba menutup rezeki sesaorang, dikhuatiri Allah pula menutup pintu rezeki kita... Janganlah membuka aib sesaorang dikhuatiri Allah pula membuka aib kita... siapalah kita ini.. jika Allah membuka aib kita...

nota AKU : semua org ada kekurangan dan tidak sesempurna mana.. tp kalau kekurangan itu tak diperbetulkan.. lagilah bertambah kekurangan itu... so sama2lah kita mohon petunjuk agar... dpt memperbetulkan kekurangan yg kita ada.... mohon agar aku tak terjebak dalam perkara2.. yg tak baik...

2 comments:

EDDY DY said...

Berbaik sangka terhadap si mati, kerana Allah suka org yang berbaik sangka....nice blog...cantik anak2...suka tengok gambar dorang...

EraNaZeErA.. said...

EDDY >

bkn takat ngan org yg dah meninggal.. dengan yg masih hidup pun kena gak berbaik sangka kan... barulah aman bahagia.. n kuranglah keberatan sebelah kiri...

anyway...thanks.. coz jengan blog yg tak seberapa ini... so.. slalulah.. jengah.. hehee.. :)