nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, October 7, 2010

KURUS SUSAH!! GEMUK PUN SUSAH!!

inilah yg terjadi kat aku skrg ni....
kalau gemuk... rasa cam takutttt ja... rasa cam tak bestttttt ja...

tp kalau dah kurus pun... rasa cam2 gak.. ishhh ishhh... susah sungguhla la haihhh...
aku.. sejak... jatuh sakit hari tu... berat aku turun dengan mendadak....
masa puasa hingga raya.. berat aku adalah 47kg.... tp cam sesuailah dengan ketinggian aku...ala2 ideal gitu.... tp.. biasalah... dah nama pun manusia kan... aku.. cam rasa takut plak dengan berat 47kg tu.. kalau boleh nak kasi turun dalam 45kg ja.... punyalah dok diet tak hengat... nak bagi turun....


sekali... kena demam... haaaaaaa amik ko... terus turun 5 kilo.... tinggallah... 42 kg.....dah tak payah diet2 lagi... sbb selera mmg kurang....
tp.. yg tak bestnya.... bila aku kurus... otomatik... kat pipi aku pun kurus ertikata jadi cengkung.... huhuhhhhhhhh.... nampak cam tak cantik plak... hehee...

tapi aku suka gak bila jadi kurus ni.. sbb.... baju yg dah sendat2 semuanya.. dah boleh pakai... dah jadi longgar2 gitu.. heheee....

gambar hari selasa lepas..... baju yg aku pakai adalah baju yg ditempah tahun 2004... masa tu baru anak sorang.. hehee..... muat dan dah jadi longgar2 lagi...:D sebelum ni.. kalau pakai seluar dah sendat2 gitu... tp skrg... udah tidak lagi... hehee..

kasi dekat skit.... :D
nampak tak pipi ku... yg nampak cengkuk skit... dah tak cabi cabi..hehee
tapi ada tak cara... macam mana nak jadi kurus tapi pipi tak cengkung... maksudnya pipi adalah bam bam cabi cabi gitu.. hehee... aku pun dah dpt warning keras... dalam tempoh 2 minggu kena kasi berat naik balik n gumuk balik... hahaa...... fening2... sbb makan still tak lalu lagi...




nota AKU : dah nama pun manusia kan......




6 comments:

Elyn said...

haah cengkung ko ek...

wei kim salam kat ani sebelah ko tu. die jr aku kat perimbun..... hihihi

*Miss Geli^ said...

ala, sama la ngan aku ni haa....
semalam pegi cek up...
berat aku turun lagi..sekarang 1kg

susahnya la hati..beli baju saiz XS pun nampak besau lagi

imanamani said...

isk...turun sangat berat .... kena jaga pemakanan je la nampak gaya nya... amik yang berkhasiat dalam kuantiti yang terkawal...semoga sihat sepenuhnya ye...

EraNaZeErA.. said...

ELYN >

kan cengkung kan...

ok.. nnti aku sampaikan...


to MISS GELI >

ha.. ko mmg kurus giler... terkezut aku nengok ari tu..... kalu berat ko asyik turun je.. cubalah makan vitamin.. mana tau.. ke sebab ko makan ubat perancang...

to IMANAMANI >

ni kes dok muntah2 sampai tak lalu makan.. tu yg turun mendadak tu.. skrg ni.. tgh nak bagi naik skit... dalam 45kg kira oklah kan..

masviona said...

bestnya lah kalau saya leh jd mcm nih senang giler nk turun beratnye....syokknye!

EraNaZeErA.. said...

to MV >

hehe :D tapi ni gara2 sakit... kalau tak susah gak mau turun 5 kg dalam masa seminggu...