nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Thursday, April 7, 2011

PADAN MUKA!!!!!

 

ya..ya… mmg padan muka… sbb sendiri buat sendiri la tanggung…kan..

bkn org lain nak tanggung plak kot..…heheee…

smlm… roadtax n insurans kereta kuning aku..dah tamat tempoh…

so… mau tak mau..kenalah buat baru..walaupun pulus dah agak mengering..hehee

padahal baru awal bulan nih… :D

tp.. tulah..sib baiklah myvi aku ni.. aku guna NCD kereta satria dulu..so.. tahun ni dah dpt 55%… kira.. murah dah la.. so.. insurans adalah dlm RM333 mcm tulah.. so campur roadtax rm70 dan upah runner… semuanya.. RM410.. fuhhhh… murah2 lagi..tak smpi rm500…

tp.. tetiba… baru teringat..yang aku masih ada saman yg belum dijelaskan…huwaaaaaaaaaaa… matiklah… sbb..saman itu.. bukan puluh2..tapi ratus… waaaaaa…. dan… saman itu adalah saman yg mmg aku sign sendiri… saman dari JPJ… tak pakai tali pinggang rm300 dan lesen tamat tempoh 2 bulan lebih..rm100.. so..semuanya dah jadi RM400… aduhhhhhhhhhhhhhhhhhh…  baru mau sonok2 sbb tadi byr r.tax n insuran dalam 410… ni dah jadi RM810… gila siot..dkt seribu tu…

148855_172672432762831_100000602264749_506017_7771002_n

 

tp tup tup tadi.. kak aya ejen insuran tu tipon katanya.. roadtax aku lepas ertikata nama aku tak disenarai hitamkan… yehaaaaa… terus senyum sampai tinga…

lega lega sejuta kali.. selamat RM400…. aku… fuhhhh

pastu kan kan..…  lagi tersenyum lebar.. sbb tetiba en peyut ckp… tahun ni.. dia mau belanja aku .. kiranya.. rm410 itu.. en peyutlah yg bayar… hehehe… suker2222…

toche yer en peyut…. ni yg bertambah lap lap u nih…

so.. mmg lah padan muka aku..sbb ritu ada diskaun takmoh byr.. bila dah jadi mcm ni..baru mau menggelabah…so.. kenalah tunggu diskaun 50%.. lagi… taklah rasa rugi sgt… ni 400 rasa mmg rugi..bleh beli mcm2…

nota AKU :…… sedar2lah…sebelum terlambat…. :D

2 comments:

imanamani said...

hahaah..tapi better ko settle itu saman weh..nanti nanti kena gak bayar.. mana la tau nanti next time nak renew jadi masalah lak kan...

EraNaZeErA.. said...

to IMANAMANI >

yayaya... mmg dah insaf dah nih.. tp nak tunggu ada diskaun dulu..baru nak bayar..hehee.. sbb syg tu..mau byr 400... boleh soping baju..hehee