nnf

Tentang AKU

My photo
Melayari kehidupan didunia tidak semudah yg disangkakan...begitu juga dengan perhubungan sesama manusia...tetapi kehidupan akan menjadi begitu indah jika pandai menyelaminya... dan yang paling penting MAKLUK ASING TIDAK MUNCUL....LALALA

Wednesday, December 31, 2008

PART 3: AT THE POLICE STATION


after maghrib..bbuka puasa (minum air seteguk dua..tak selera nk makan)...
trus g balai polis...

alhamdullillah saya dah buat 2 laporan polis

-kecuaian menyebabkan kematian
-peras ugut

apa yang zali bagitau
saya gunakan sebagai bahan bukti...
jadi esok rabu 31/12/2008 saya akan mula bz menegakkan keadilan...
di sini saya berharap yang suma pengikut setia laman blog zulaiqha
berdoa supaya sumanya berjalan dgn lancar...
sama2 lah kita memohon kepada Yang Esa tunjukkan kebenaran..


-Amin-



FOR THE FIRST TIME


SALAM..to suma pembaca setia..

ni kali pertama saya menceritakan sendiri new info dlm blog..
selama ni k.eera yg buatkan..tapi hari ni tergerak hati tuk share all the news...
zulaiqha meninggal hari selasa 21/10/08 around 10.15am..hari ni selasa 30/12/08 around 10.15am jugak dengan kuasa ALLAH suma bukti datang sendiri depan mata..alhamdullillah...seharian..

byk benda yg jadi..anak pengasuh tu menceritakan segalanya tanpa dipaksa...
patutla masa kat kubur baby tadi hati ni rasa sayu ja...
rupanya ada sesuatu hikmah yg nak jadi..'
bila dah tau kebenaran ni saya n suami rasa patutla
ALLAH ambik anak kami rupanya hidup zulaiqha
terseksa setiap kali saya tinggalkan dia dgn perempuan tak berhati perut tu...

ya ALLLAh kesian baby...semoga baby dah happy kat sana..dah tak de sapa
boleh buli n aniaya anak mama lagi..pembalasan akan muncul jugak..
sama2 lah kita berdoa...mama doakan semoga ALLAH mencucuri rahmat
ke atas roh anak mama...
n baby tenang kat sana....

- AMIN -

ENTRY DARI BLOG ZULAIKHA....


entry ni aku copy dari blog zulaikha....
semuanya diceritakan sendiri oleh IJAH....
apa yang terjadi semalam....

dan 2 laporan polis telah dibuat....

harap kalian semua dpt berdoa
agar kes ni dipermudahkan...
dan kebenaran akan terjawab jugak
akhirnya...


selasa 30/12/2008 5.30ptg


lepas solat asar..
dlm pukul 5.30ptg saya trus mengintip..
nak tau siapa yg hntar anak kat pengasuh tu..
dlm kul 6ptg nampak sorang ibu dah tukar baju suma dari tingkat 5 g umah k.nani..
cepat2 saya naik tingkat 4 (umah k.nani) tapi sy sembunyi balik tangga..
lama menunggu sy kluarkan sikit kepala skali k.nani nmpk saya..dia pun apa lagi...ketakutan. trus menjerit ROS! (ibu bayi yg dia jg) so dia tarik tangan ros msk dlm umah kunci pintu..
saya trus g umah k.nani n bg salam..
mintak dbuka pintu tapi tak...so saya g tunggu ibu tu kat tepi tangga balik..
5 mnit kemudian ibu tu muncul dgn anak dia yg comel sgt...dlm 3bulan rsnya bby tue..saya bg salam kat ibu tu dgn niat dia percaya saya...tapi......
dgn berlagak dan sombongnya si ibu dia langsung tak nak pandang wajah saya dan trus ja ckp

"tak payah msk campur hal keluarga saya".

....niat dihati nak bantu...tapi apa yg saya ckp dia tak endah trus tutup pintu....
saya pun pasrah..skali k.nani datang ke rumah ibu bby ni..
trus dia ckp
"ha kau dah hebohkan sumanya ke! siap tinjau2 ada org sekeliling ke tak..
pastu angkat tangan nak TUMBUK saya n hampir2 nak tolak saya ke bawah dari tingkat 5...
lps tu dia ajak saya naik tingkat 14 sbb dia kata kalau dari sana aku tolak ko lagi sedap..
mati trus..keadaan dia mmg dluar kawalan..tapi saya lgsg tak takut...
saya ikut dia balik umah dia ke tingkat 4...smbil jalan tu mcm2 yg dia ngomel..
dia siap ugut saya lagi..."ko jaga aku dgn laki aku dah upah orang suh pukul ko n rosakkan keta ko..aku tau keta ko parking mana.."..
bila smp depan umah dia..anak lelaki dia linkungan umur 20an pun terkejut beruk tgk perangai mama dia maki hamun saya semua...smp anak dia marah dia..
Ma napa ckp k.dja mcm tue...si nani ni dah hlg arah dia halau saya balk..
tapi sy degil..dia rangkul pinggang sy kuat2 tolak msk umah dia..
sy ckp tak nak masuk dia marah2 n trus kata saya penakut..
so sy ckp sy akan masuk umah akak tapi dgn suami saya..
dia kluarkan penyapu tp coz anak lelaki dia ada tak jd kot dia nak pukul saya...
dia trus tutup pintu...saya tunggu depan pintu umah dia...


info yg seterusnya saya delete dulu..penting tuk jaga keselamatan pemberi maklumat..
harap maaf.

Tuesday, December 30, 2008


TERKINI LAGI TERGEMPAR

aduhai.....
aku baru je sudah bercakap dengan Ijah....
mmg terkejut berita yg aku dengar ni...kisahnya...
Pagi tadi Ijah bawa anak sedara kitarang
mandi mandi kat kolam rumah dia...

dan

nak dijadikan cerita....
terserempak dengan ANAK PENGASUH MERENG tu...
dan.....ANAK PMTP tu nampak je Ijah
terus menyelam masuk dalam air....


Apalagi...
Ijah terus panggil ANAK (ZALI) PMTP tu keluar....
bila budak tu keluar....
terus IJAH paksa suh dia cita apa yang jadi sebenarnya....

dan


korang tahu tak....sebenarnya....


MASA HARI KEJADIAN...
PENGASUH MERENG TU TAK DA KAT UMAH...
DIA PEGI HANTAR ANAK PEREMPUAN DIA KAT STESEN LRT....

pastu PMTP tu tinggalkan Arwah...
dekat anak lelaki dia ZALI..darjah 6...
pastu kakak ZALI...dua2 tengah TIDO.....


Zali ckp...
ARWAH nangis mmg lama...
tp anak perempuan dia MEMBUTA TAK SEDAR DIRI...
sampai PMTP tu balik...tengok ARWAH dah BIRU....


Maknanya....
Arwah meninggal sbb terlalu lama menangis...
dan OKSIGEN tak sampai kat OTAK...


YA ALLLAH....SEKSANYA ARWAH masa tu...
Menangis begitu lama .....
lapar...dahaga....tp tak siapa peduli....


IJAH KATA... zali sampai menangis2 cerita kat IJAH...
IJAH paksa jugak...
pastu ada jiran kat situ...dengar sekali...
ijah suh jadi saksi....

maknanya...

apa yang dia ceritakan kat POLIS
masa hari kejadian dia tipulah...

masa tu PMTP tu cita....
dia bagi makan la...
salin pampers ARWAH la...
pastu dia kata masa pukul 9.00 dia dah perasan
ARWAH dah biru...
tp dia amik letak atas katil pulak...


mmg PENIPU...giler...
dasar MANUSIA TAK DA HATI PERUT...


dan lepas tu...
Ijah terus naik pegi rumah PENGASUH MERENG tu..........


ketuk pintu punyala lama...
diarang taknak bukak...
lepas IJAH panggil kuat2 kata tau dia ada kat dalam...
baru anak dia bukak...


Tp ckp KURANG AJAR...
diarang siap panggil IJAH PEREMPUAN JALANG....


bila PENGASUH MERENG TU KELUAR...
terus dia cakap mcm ni...


HA PEREMPUAN KAU NAK APA....
TAK HABIS2 LAGI KE?KAU TAU TAK LAKI AKU NAK MAKI KAU LUAR DALAM....KAU TU PEREMPUAN JALANG....


terkejut ijah...dengar....
dia pulak yg melatah....
tak tentu hal.....
bila ijah kata dia dah tau semuanya...


ZALI dah citakan...
apa yang jadi...lagi dia melenting...
siap ckp...

EH CAKAP BUDAK2 PUN KAU NAK PERCAYA KE???
KAU NI PEREMPUAN APA HA.....


ishhhh... geramnya...
lepas tu dia terus tutup pintu...
dan dia dan anak2 dia pakat jerit ramai....


WOI.... BLAHlah... BLAHla.....PEREMPUAN JALANG
mmg GILA lah... diarang ni...


dan untuk pengetahuan korang suma...
PENGASUH MERENG tu...
skrg ni... jaga BABY lain pulak...


YA ALLAH selamatlah budak tu...
jgnlah jd mcm ARWAH....
aku yg dengar pun geram gila....


so IJAH hari ni atau esok...
akan jumpa POLIS tu...
tuk buat report sekali lagi....
coz result dari HKL pun dah boleh amikhari ni....


minta2lah semuanya
berjalan dengan baik...
dan kematian ARWAH terbela....


kepada PENGASUH MERENG...
aku tahu ko atau sekutu2 ko baca...


INGAT ALLAH hanya SATU...
kalau ko terlepas di dunia ni....
di AKHIRAT KELAK....


ko tahulah pembalasan yang akan KO TERIMA...
dan untuk pengetahuan ko


APA KES KO NAK PANGGIL ADIK AKU
PEREMPUAN JALANG.....


ko yang ditiMPa musibah atau IJAH>......






ARWAH ZULAIKA...
MASA DI HOSPITAL DAMAI...

TENANGLAH ENGKAU DISANA....

AL FATIHAH!!!

Friday, December 26, 2008


AKU DAH BALIK.....

waaaa... letih giler......
aku balik dri PD ari Rabu....



sampai umah dlm kul 2ptg....
terus masuk bilik membuta
sampai kul 5.00 ptg...

badan jgn cita ler.....
sakit merata2....
kejang sana kejang sini...

Almaklumlah.....
dah lama tak buat aktiviti lasak2....

kursus ni best...
walaupun sblm tu aku cam xnak pegi...
banyak aktiviti...
tp mmg hapening giler...
enjoy giler....
best giler...
seronok giler....
cuma aku belum giler je lagi...
hahaa....


story mory and gamba2
masa aku gi PD tu
akan diceritakan...
next week....

coz gamba2 xda ngan aku...
coz aku kan peserta kursus....
so ada ngan jurugamba opis aku...
ari selasa baru dia masuk keja....

so................. next week jelah....
aku cite....
kalu cite skrg gambo xda...
mcm xreal plak...


wokey.....tu ja.. yg aku ada idea...
tuk pagi ni...




bergamba masa nak balik... bersama geng2 hapening





nota : BOS AKU CUTI SAMPAI UJUNG TAHUN... WAH....
MERDEKA LA AKU SEKEJAP... TP PRESTASI TTP MENUNGGU UTK DISIAPKAN....

Sunday, December 21, 2008




YUHUUUUUUUU....

oh... ok just nak kasi tahu pada semua
member2 yg selalu dok jengah
blog aku...
mulai besok sampai ari Rabu...
blog aku tak akan ada entry
baru coz.............


aku kena berkursus
di PD....
tido dlm kemah..dlm utan....


huhhhh... bodek aku
kurang berjaya....
terpaksa jugak attend kursus....
ok...kekawan ku....

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....


gambar kat bawah tu... xde kena mengena tau...
saja...mana tau ada yg rindu kat aku...
hahaha.....




AL - FATIHAH!!


2 BULAN SUDAH BERLALU...


Hari ini 21.12.2008 genap 2 bulan

Arwah Zulaikha pergi meninggalkan

ibu bapanya dan semua
yg org ygmenyayanginya...

Sama2lah kita berdoa agar
apa yg belum terjawab akan terjawab jugak...
dan kita hanya mampu berdoa agar
kebenaran akan diberikan...


Zulaikha....tenanglah engkau disana....
ibu bapa mu senantiasa merinduisenyum tawamu...sayang...




AL-FATIHAH..

ZULAIKHA BT. ZUBAIR...

7 MAC 2008 - 21 OKTOBER 2008...

Thursday, December 18, 2008

KRETIP TAK SAYA ?


SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE




betapa kretipnya anak dara aku sorang ni....
kalau dah dpt pen...
kalau bleh satu badan nak dicontengnya...

cuma aku rasa lega coz....
walaupun hampir satu kaki dicontengnya...
tak pulak si syasya ni nak menconteng
dinding rumah ku yg comel itu...
masih suci bersih lagi....

bagus anak umie ni....
ni yg lagi cayang ni....



tp...
bknnya setakat kaki je... tangan pun
dicontengnya...
lepas dicontengnya...
pandai plak si syasya ni dok
panggil aku... bahasa syasya ni sumanya ujung2...
"mie..mie...tek..tek..pen...tek..."

aku ingatkan pe kebendanya...
rupanya dia dok tunjuk kaki ngan tangan dia...
hmmmm... contenglah syasya...
janji jgn conteng dinding umie dah ler...



nila budak bertuah tu....
nota : lagi satu hari....yehaaaa.....

Tuesday, December 16, 2008

SEJAK AKHIR2 INI....

aku sejak dua menjak ni...
dtg tahap kemalasan yg terlampau...
kemalasan nak basuh baju....
hahaa.... bleh ke aku ckp centu...


tp mmg betul pun...
ada 2, 3 sbb knp aku malas
nak basuh baju....
yg Per1... coz skrg ni kan asyik
hujan tak menentu.....
so aku mmg jd malas nak basuh...
coz kalu time cuti ok lah jgk...
tp kalu time keja.... mau
basah baju yg aku jemur....

Almaklumlah aku rumah aku kan
tinggi....
keluasan tuk jemur baju mmg
terhad....... dan kalu hujan...
sah2 akan tempias....
yg KE2 plak... mesin basuh aku
cam tak OK je....
kalu aku basuh Tshirt...
mesti nampak ada habuk2 putih...
padahal aku dah cuci tmpt
pembuangan itu habuk dah...


Yg KE3... mmg aku MALAS.....
hahaha,.....

hmmmmmmmmmm...
so kesimpulannya skrg... setiap ari jumaat
aku akan hantar baju2 aku, peyut dan anak2 ke
DOBI.........

hahaha... senang je keja aku....
balik masuk terus ke dlm almari....
bagus tak bini cam aku ni....



ha tengok si kenit syasya ni...
rajin kan..
beria-ia nak tolak troli baju...
ha tu ler semua baju yg aku hantar kat
DOBI.... siap sedia utk dipakai....

byk kan...


kat bawah ni ada aku letak VIDEO syasya tengah
beria-ia tolak troli tu....
aku tak dera tau...
tp dengan kerelaan sendiri...
tp budak2 biasalah...
kalu time kecik ni mmg rajin....
tak payah disuruh...
tunggu time beso nanti....
tp minta2lah rajin gak...
AMIN....

video

tgk si ORKED dok tunggu kat pintu je...

Monday, December 15, 2008

Isshhhh... ada KA????


sebenarnya... aku ni tengah conpius....
kat skrang kat ASTRO RIA ada cita ni..
RONA RONI MAKARONI...
citenya mmg la best...


tp yg aku dok conpius + geram tu...
ada ke org UTARA (kedah, penang, perlis) ckp
cam si AMANi ni...

pelik giler aku dengar...
issshhhhh musykil aku beribu juta kali....
nak pelangkung je muka si AMANI ni...
padahal kalau tak salah aku mak dia ni kan mmg org UTARA...
bkn tak tau kot nak cakap camna...
jgnlah dok OVER plak...



pastu ada ke... dok tak dok ...
p cakap sorang2 kuat kuat plak...
hmmmm mmglah ni satu lakonan...
tp bagi PENGARAH drama ni...
pada pada la skit...
buat malu org kampung je...
rasanya zaman la ni ORANG KAMPUNG pun
advanced PER.....
takler dungu cam 2 dah....

ni ANAK JATI UTARA... rasa nak marah ni...
mana ada org utara ckp cam2...
amboi hai... agak2 la....
ni cam org siam plak aku dengaq...
len kali... bak kata nabil...
LU PIKIR LA DULU.... (aku ubah skit)....
sebelum nak buat cita lawak bodoh ni...



hmmmmm GERAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM TAU DAK...



BERTIGA....


huhuhhh... start ari ni sampai Khamis malam....
aku tinggal bertiga ngan anak2 je...
Peyut berkursus di Muar JB...
hmmm... terasa gak kesuyian sebenarnya...
coz Peyut mmg jarang kursus di luar KL...
dah tu sampai 4 hari plak....
mmg boring giler.....
coz takde teman nak bergaduh...
tp gaduh2 sayang jelah...
bukan gaduh terbang pinggan mangkuk yerk...
no...no...no...kabi nahi...


yg bestnyer... Peyut dah balik....
minggu depan aku plak kena pegi berkursus....
tp kat PD je... 3 hari.....
isshhhhh malas giler nak pegi... coz
kursus kali ni... kena tido kat dlm hutan...
dalam kemah....
nii yg memboringkan aku ni...
coz minggu depan dah ler... hari cuti aku....
so mmg leceh giler ler....


ni kena pasang strategi nak bodek BOS...
xnak pegi kursus....
minta2lah bleh... jgn BOS kata bleh BLAH dah
ler....



LAMBATNYA NAK TUNGGU ARI JUMAAT....
SBB PEYUT DAH BALIK...

cam over plak aku ni kan... POYO tul....

Friday, December 12, 2008



RAYA DI MANA??????


entry ni pun agak dah basi.....
tp tulah... penangan kalau dah bercuti...
semuanya malas....
namanya nak jadi blogger... tp
hampeh.... bila mai mood malas....
rasa nak je baring setiap masa....


kali ni turn RAYA HAJI kena turn
TERENGGANU...KEMASIK
dan aku kan menantu misali...
ttp ikut turn... tak pernah U TURN tau...


aku sefamily balik ari sabtu petang...
takut jem kekononnya...
tp hampeh... jem gak..
cuaca mmg mendung...
tp bila sampai kat KIJAL je .....
hujan selebat lebatnya....


hari AHAD pun dari PAGI sampai PETANG
hujan.... non STOP...
so keedahnya... air pun naik...


bila ditimbang tara...
dan dipersetujui oleh
JEMAAH MENTERI MERTUA aku...
keputusanya...


aku sefamily gerak balik KL hari raya pertama...
takut nnti hujan tak berenti... MAU BANJIR ni..
kang terkandas plak kat KEMASIK....




so geraklah balik aku sefamily dgn perasan
yg belum puas bercuti... dan belum hilang....
sakit badan duk dlm keta....



tp dengan TIBA2... keesokkannya...

tanggal 9.12.2008..... PEYUT...
telah mengeluarkan ayat yg begitu best sekali...


iaitu....

jom.....


kita p .....



tido HOTEL....



huishhhhh best ni...


tp HOTEL yg kami p tido ni sangat dan mmglah jauh giler.....


jom nengok gambo dulu yerk.... cantik... agak2 diMANA yerk?????



cantik kan.... tenang je... perasaan hati..... kalau berdua lebih baik ni...HONEYMOONNNN star



ni plak bilik tempat berehat aku sefamily...








budak berdua ni sekejap je baik... lepas tu tgklah si syasya... aksi membuli telah bermula...



gambar di bawah ni plak aktiviti malam...




gi jejalan tengok kilauan LAMPU MINYAK TANAH...hahaa...







ni plak aktiviti sebelah pagi... MANDI TIME....
















so... kesimpulannya.... best... rilex.... dan enjoy.....

nak tahu dimana tempat persinggahan kami sefamily....


di.....





Palace Beach & Spa Hotel,
Jalan Dulang, MINES Resort City,
43300 Seri Kembangan,
Selangor Darul Ehsan.





hahaa.... jauh kan... rumah aku di KAJANG SELANGOR....




ada makcik yg aku sembang tu siap tanya aku...
datang dari mana???

hehe sambil tersenyum aku jawab...dari KAJANg....
gelak makcik tu... LA dekat je...



tp apa2 pun ttp seronok bercuti....


walupun sebenarnya rumah aku 15 minit je...
nak ke HOTEL ni...




haha.... POYO tak aku dan PEYUT....


tp YANG PALING PENTING... ANAK2 AKU GUMBIRA....



JANJI....

eh... ko janji yerk...
kalau aku cite ni kat ko...
jgn plak ko cite kat org lain...
janji tau...


eh... ko kan dah janji...
ari ni nak gi jejalan kat tutttt...
apasal lak ko gi tukar plak...


eh...aku ada story baik punya...
tp ko kena janji tau...
biar pecah di perut
jangan pecah dimulut ko
yg ala2 mak limah plak...


ha... mana janji ko...
kata nak bayar hutang aku bulan ni...
ni dah nak abis tahun,....
pun ko tak bayar lagi...
janji konon...


abang janji tau....
janji jgn kawin lain....
janji tau...
hanya ayang sorang je dihati abang tau..
janji....
kalu tak nanti ayang sunat abang...
oppsssss.....


hehe... kenapalah aku duk tak duk membebel cam mak nenek plak kan...
tp tulah lumrah sebenar kehidupan kita....
kalu kita bercakap mesti akan terkeluar perkataan JANJI....


JANJi tak nak bocorkan rahsia org yang percayakan kita....
yg sanggup berkongsi cerita suka dan duka...

JANJi... nak bagi itu, bagi ini... nak beli itu, ini....
semuanya ada perkataan JANJi...


hehe.... itulah mukadimah aku utk entry aku selepas bercuti sakan...
sebenarnya... kan hari jumaat lepas aku ada wat entry
TERASA...
dan ada ayat aku yg mengatakan PEYUT nak belanja
speck itam.....


ha... nila tujuan aku...
PEYUT dah tunaikan JANJinya....
beli speck baru untuk aku...
speck itam... jenama CK....
cumil... menarik lagi tertarik...
dan .......


lagi cumil bila aku yang pakai...
hahaa.... poyo tak....
tp aku peduli apa....
mmg aku rasa cam cumil je...
PEYUT pun kata...


anyway... thanks very 4 yerk..
wahai PEYUT ku...

i likeeeeee.... itu speck...





seperti yang diJANJikan oleh PEYUT... hasil pelihan PEYUT gak...



dan .....


inilah hasilnya bila speck itu terletak dimuka ku ini...
hahaha...aku suka...



Friday, December 5, 2008

TETIBA TERASA....



terasa...????
banyak maksudnya...
Tp entry aku kali ni...
terasa aku....
tiada kaitan dengan sesiapa...
tp dengan diri aku yg agak ala2 conpius sejak
akhir2 ni...tetiba je...

aku terasa atau teringin la..
nak pakai mata palsu...
MATA PALSU????
hehe contact lenses...sebenarnya...






tadaaaaa... ni ler mata baru aku...



mgkn apa yg buat aku teringin nak pakai
benda alah ni....
coz aku nengok speck2 itam sejak kebelakangan
ni mmg cantik2 giler...
aku kan rabun... so...suma speck aku sumanya
ada power... so nak melaram yg cun2 lebih2 skit
cam susah ler...
kena masuk power plak...
kebetulan peyut kata nak banje speck itam kat aku...
tp kalu tak masuk power bru leh..
so dgn itu aku terus membeli CL..
yang bercolor pulak tu...



PURE HAZEL...dr FreshLooK.....
tp aku beli tuk percubaan sebulan dulu...
kalu rasa ok....
bleh la diteruskan.....
tgk geng2 aku pakai cam cantik je...
so tetiba diri ini pun jadi gatal...
nak cantik....walaupun aku tau aku cantik
jugak... dimata aku sendiri.. dan di mata peyut n anak2...


TERASA aku yg kedua...
aku terasa nak makan AYAM McD..yg original..
ORIGINAL tau... kalu spicy... aku reject...
dan juga AIR GES COKA COKA...so td dptlah....
merasa setelah sekian lama
aku dalam tempoh................
hanya aku yg tahu....












tamak betul.. time amik SOS itu...



AYONG... KO TAHU TAK???
kalo tahu... kasi diam tau....



TERASA yg ketiga...
tetiba terasa nak jd kaya...
bkn apa nak p shopping baju anak...
tp mgkn peyut cam tahu je perasaan aku...
so pg tadi dptlah skit income tuk beli baju anak...
hehehe... dptlah jugak berhabis apa yg patut
kat JJ CHeras selatan...




baju tuk syasya n orked...





dan AKHIR sekali TERASA aku..
dah lama terasa giler... nak beli satu sandle...
yg mmg dah asyik dok berkenan je....
so dptlah keTERASAAN aku ini...




hanya dpt tunjuk kotak je...

coz aku ni nama je nak jd blogger...
tp kekadang tu mai malu nak amik gambo kalu tgh ada org ramai...
tp tak selalu ler... kekadang je tau...
tu org nak jd blogger aku pun nak... hmmmmmm



itu sajalah cite aku yang ala2 POYO ini...
dipetang JUMAAT.....

SEBELUM AKU LUPA... AKU NAK UCAPKAN
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA...(SELAMAT HARI RAYA HAJI)

DAN
SELAMAT BERCUTI YE WAHAI KEKAWAN KU SEKALIAN..



DAAAAAAAAAAAAAAAA...

Wednesday, December 3, 2008

BORING...vs LETIH

ari ni badan aku rasa lemah sgt...
cam nak demam pun ada gak....
tp nak cuti....
cuti plak dah mcm cukup2...
utk nak balik kampung RAYA HAJI ni.....




tp sesungguhnya... mmg letih badan aku rasa...
tp smlm... xleh aku buat keja rumah apa2 pun...
yang buat keja rumah... anak2 aku.....
ORKED n SYASYA....
ptg smlm aku balik... terus makan ubat selesema...
pas2 terus zzzzzzzzzzzzzzzzzz....
sedar2...dgr ORKED dok menjerit...
katanya... SYASYA muntah....


bila aku bangun je.....
tengok... penuh kat sofa....
bknnya SYASYA ni dmm ke apa...
tp mmg pe'el SYASYA.. ni.....
kalu dimarah... atau xkena skit....
mesti dia dok jolok jari ke dlm mulut...
smpi muntah....


ishhhh... aku pun pening...
ngan perangai baru dia ni....
dah bangun... cuci skit sofa... letak air panas skit..
lap2.. pas2 sembur fabrezzzz....

dah ingatkan beres ler.. nak sambung zazzzzzzzzz blik...
skali pijak lantai kat hall..... melekit2....
tanya ORKED... katanya...
SYASYA bagi tumpah air vitagen.....


nilah budak bertuah tu...


HAAAAAAAAhh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....
mau x mau aku just lap skit2... je...
ingat blik krg nak kena mengemop.....
penat2... dah jadi cam ni... terasa nak org gaji plak...
tp bila2 pikir2... balik... cam rugi je...

apa2.... AKU MMG LETIH ARI NI...
orked belum sempat nak sikat rambut...
baju tu aku beli kat Padang besar...murah giler...



nota : xtau letih sbb apa... aku sendiri conpius......

Tuesday, December 2, 2008

LIHATLAH...BETAPA BESARNYA KUASA YANG MAHA ESA...


Entahlah korang suma dah tengok benda ni ke belum....
yang pasti aku baru je dpt melalui emel daripada adik aku IJAH...
mmg terkezut bila melihat apa yang berlaku....
tp semua ni adalah KUASA ALLAH swt.....
Penyampai berita indonesia :
"sebuah kubah masjid kelihatan terapung-apung dan melayang tanpa bantuan satu pun peralatan"Gmbr kecil di sudut atas kanan (zul & nora) adalah tuan empunya page ini. multiply.com (ala2 friendster/facebook/myspace).



Orang ramai kelihatan sedang mengambil gmbr kubah terapung tersebut.



Kubah tersebut kelihatan sepert diselaputi awan atau dibaluti dgn kain putih yg berkibar2 ditiup angin.Kelihatan satu "raut wajah" pada awan.



Kubah yg beratnya ribuan tan tersebut melayang menuju ke arah masjid Desa Kailolo. Rakaman video secara LIVE oleh TRANS 7, Indonesia.
Tempat di mana seharusnya kubah itu berada. Still under construction...


Kubah tersebut melayang2 smbil berpusing2 (spinning) spt kapal angkasa UFO menuju ke arah masjid.


Hampir tiba...ketika ini org kampung semakin kuat melafazkan zikir..."Lailahaillallah"...
Ketika ini kedengaran suara tangisan & teriak histeria orang kampung terutamanya wanita...


Hampir kepada tempatnya...kelihatan seperti ada "mata yg memandang"..
Ketika ini kubah tersebut bergerak & berpusing agak perlahan utk "diletakkan" dgn betul pada tempatnya.
"Membetulkan" kedudukannya...
Almost done...


Some of the comments from the bloggers...ada yg percaya dgn rakaman video tersebut dan ada yg tidak..
apa yang pasti.... semua yg mustahil boleh terjadi dengan KUASA ALLAH swt...